Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

jaki olej do skrzyni-pilne

<< < (2/4) > >>

kogutki:

--- Cytat: Jacoll w Maj 23, 2009, 23:44:28 pm ---kupiłem opony z białym paskiem, wyglądają super.

--- Koniec cytatu ---

wow, super. wulkanizowany czy lakierowany? jaka to marka? musi wygladac super ...

jak bedziesz mial kotek gotowy to liczimy na ciebie w gdansku  :-V

jarek-jerryjag:
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_ATF_Type_F.asp
 do Jaguarów 4.2 z automatyczna skrzynia byl używany stary typ oleju (fordowski )ATF typ F
 jest to olej inny niz dextron i jesli sie nie przebudowało kompletnie skrzyni lepiej nie mieszac.
 dextron II jest zupełnie innym olejem
 pisze z doświadczenia w USA ale moze w Europie byl inny olej zalewany w automatach.(R 4.2)
 proszę sprawdzic "owner manual"książkę obsługi

qbaty:
To mnie trochę zaciekawiłeś i zacząłem szperać. W dokumentacji, którą mam znalazłem, że ma to być "Type G (M2C 33 G)".
Ja mam wlany Dexron IId i działa ;)
Na Jaglovers'ach (http://www.jag-lovers.org/xjlovers/xjfaq/atservice.htm) znalazłem informację, która troche mnie uspokoiła:

--- Cytuj ---One of THE most common questions is "What kind of automatic transmission fluid do I use ?" so let's start there and get it over with ! That's probably why you turned to this page anyway.

If you have an XJ6 your owner's manual and the shop manual specify "Type G" trans fluid. That's where the problem begins...."Type G" is a European designation and may be obsolete by now even in Europe.

The correct fluid to use is "Type F" or "Type FA". These are readily available. If you prefer a slightly softer shift you may use "Dexron" transmission fluid with no harmful effects; some Jag owners prefer this.

--- Koniec cytatu ---

jarek-jerryjag:
 w 100% sie zgadzam tylko jest maly problem aby nie mieszac. problem z tym ze jest ciężko ustalić jaki olej byl wlewany wcześniej jesli nie ma sie historii serwisów!
 w USA (lub auta XJ6 serIII i w dol byl wlewany na pewno F lub FA w zasadzie  wszystkie automatyczne skrzynie typu Borg-Warner( wczesne modele przed 1960 )byl olej typu A ale prawie juz niedostępne i zamieniono je na F lub FA.
niektóre osoby lub warsztaty gdy kompletnie przebudowywuje skrzynie zmieniają olej ale powinny to zaznaczyć w widocznym miejscu jaki olej wlali.

naughtycat23:
Jacoll - powiedz prosze gdzie i za ile kupiles swoje oponki ???? U nas w Polsce dostep do nich jest ze tak powiem ograniczony a i ceny sa spore  :-thumpdown

jarek-jerryjag - mailbym pytanko z ile mozna taka oponke kupic w USA i ile ( jesli jest ci to wiadome a zapewne tak ) kosztowalby transport to Poland ???

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej