Siema,
z racji, że znów robię kilka kilometrów ponad normę mam do Was pytanie. Czy podczas szybkiej, dynamicznej jazdy hamujecie swoje Jagi poprzez zmianę biegów na niższe? Mam tu na myśli jazdę dajmy na to 220km/h++, nagle typowy Janusz w e-klasie wbija na lewy pas z zawrotną prędkoscią 130km/h i trzeba hamować. Otóż zauważyłem, że moje super beznadziejne hamulce (tarcze i klocki jeden syf) od Boscha po paru/nastu razach ostrego hamowania zaczynają się przegrzewać i zdecydowanie gorzej hamują. Często staram się z wyprzedzeniem wbijać redukcję np, z ósmego na piąty bieg, potem czwarty... i tak po prostu wytracać prędkość. W sumie pytanie kieruję do ogarniętych ludzi z pojęciem o układzie skrzynia-silnik.
Moim zdaniem, dopóty komputer pozwala na tego typu rewelacje wszystko jest ok ale MOGĘ się mylić. Pytam w trosce o zdecydowanie droższy komponent jakim jest ZF8HP70 bo o ile dupne tarcze i klocki kupię to zabawa w regenerację skrzyni biegów jest słabym pomysłem.