Autor Wątek: 3.0 automat ocieranie w okolicach koła zamachowego  (Przeczytany 1227 razy)

Offline Panszybciutki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Kocham to forum
3.0 automat ocieranie w okolicach koła zamachowego
« dnia: Wrzesień 21, 2018, 19:57:41 pm »
Witam , od niedawna jestem posiadaczem x type 3.0 v6 automat awd. Martwi mnie następujący dźwięk dochadzacy z okolic rozrusznika, kola zamachowego . Dźwięk przypomina jakies ocieranie typu sprzęgiełko, bądź zużyta rolke napinacza . Na początku myslalem, ze jest to odgłos zużytego łożyska pompy wody , bądź jej napinacza, ale pod zdemontowaniu paska i uruchomieniu silnika dźwięk nie ustąpił. Słychać ewidentnie gdzieś w okolicy rozrusznika i koła zamachowego. Po przeszukaniu domu i grup nie znalazłem nic podobnego , zacząłem szukać na forum angielskim . Natknąłem się na ten filmik na YouTube na którym dźwięk jest niemal identyczny. U mnie występuje tez hak na tym filmiki tak jakby partiami przy wkręcaniu i schodzeniu z obrotów nieraz przez kilka sekund tego nie ma w ogóle . Link do filmiku zamieszczam poniżej . W komentarzach gość napisał ze u niego winowajca był flexwheel - odpowiednik koła zamachowego dla automatu (pełni praktycznie ta sama role) w mojej głowie zrodziło się pytanie - w jaki sposób mogło dojść do uszkodzenia tej części ażeby zaczęła wydawać taki oto odgłos - poluzowanie, odkształcenie czy coś jeszcze ? Na mój słuch to można porównać ten dźwięk do zachaczania lekkiego tych ząbków od zamachowego koła o obudowę skrzyni bądź jakiś element . W komentarzu napisał również ze jeździł tak długi czas i nie przeszkadzało to w niczym . U mnie jest to samo skrzynia i napęd pracuje wręcz wyśmienicie , jedynie ten dźwięk jest irytujący . Poniżej link do filmiku bardzo proszę o wypowiedzenie się na ten temat każda wskazówka będzie cenna pozdrawiam serdecznie . https://m.youtube.com/watch?v=7rE-7ou3ExU

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: 3.0 automat ocieranie w okolicach koła zamachowego
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2018, 21:54:45 pm »
Zdjąć rozrusznik i sprawdzić luz koła ,lub to.samo przez gumową zaślepkę między silnikiem i skrzynia. Jednak może to być trudne  z braku miejsca.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Panszybciutki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 automat ocieranie w okolicach koła zamachowego
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 21, 2018, 22:14:19 pm »
Ok, spróbuje przez rozrusznik . Czy sprawdzać luz poprzeczny czy próbować ruszać  kołem w dół lub w górę ?czy tam ma być w ogóle jakikolwiek luz , czy w ogóle sztywno  ? Jeżeli będzie to czego się spodziewać ? Dziękuje za odpowiedz

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: 3.0 automat ocieranie w okolicach koła zamachowego
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 21, 2018, 23:04:27 pm »
Jeśli automat wieniec nie powinien mieć luzu.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Panszybciutki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 automat ocieranie w okolicach koła zamachowego
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 23, 2018, 21:44:11 pm »

Po wizycie u jednego speca od skrzyń i tonach przeczytanych wątków na zagranicznych forach jestem prawie pewien ze jest to wina tego koła. Ludzie opisują ze jeżdżą z tym nawet po kilka lat , tylko w czym właściwie tkwi problem , kola się luzują ? Czy po prostu przemieszczają na śrubach ?
Znalazłem nawet oryginalna notę serwisowa  jaguara w której mowa właśnie o tym przypadku , opisuje ona właśnie ten przypadek , koła wadliwe zostały zastąpione poprawionym , zmieniona została również moment odkręcenia (z około 40 nm na 90nm, a wiec prawie o polowe ) .

http://www.jagrepair.com/images/TSB/TSB2/X-Type/307Gearbox/XT307-03%20Scraping%20Noise.pdf

Czy wie ktoś może czy da się wyciągnąć sam silnik w celu wymiany tego koła , nie tracąc oleju ze skrzyni biegów ? Tydzień temu został zalany cały nowy olej . Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2018, 08:14:12 am wysłana przez MicGin »