Witam
Wkoncu sie wzialem za wymiane bo przy 245 z przodu ciezko bylo trafic w droge na starych elementach.
Pierwsza rzecz to zacagnac reczny, podeprzec auto na lewrku i wtawic kozialek. Lewarek sie pozniej przyda do podniesienia dolnego wahacza.
Zaczalem od wyjecia koncowki drazka, trzeba zlapac kluczem albo rzabka za koncowke i odkrecic nakredke zaraz klinujaca. Pozniej jak to w Jaguarze nie moglem odkrecic sruby bo obracala sie ze swozniem wiec katowka i odcialem , pozniej sciagaczem do swozni wypchanlem koncowke.
Tak wyglada nowa koncowka po zalozeniu
Teraz odkrecamy srube gornego swoznia ale nie do konca i luzujemy dwie(2) sruby ktore trzymaja swozen do wahacza.
Biezemy lewrek i podpieramy pod dolny wachacz w miejscu gdzie jest gniazdo sprzezyny tak zeby miec dostep do 4 srub dolnego swoznia
Teraz mozna do konca odkrecic srube i wypchanc swozen. Pozniej odkrecic dwie sruby ktore trzymaja go.
Pamietac trzeba od podkladkach po prawej i lewej stronie . U mnie byly 3 po lewej i jedna po prawej)
A tak wyglada po wymianie gorny swozen
Teraz kiedy zala zwrotnica jest wmiare luzna mozna ja ustawic w taki sposob by wykrecic srube dolnego swoznia i wsunac widelki sciagacza.
Zanim wycisniesz swozen ja dalem dwa kawalki desek na kolana zeby piasta nie upadla na ziemie i nie pozrywala przewodow od abs`u.
Powycisnieciu swoznia odkrecamy 4 sroby (13mm) od spodu i wyciagamy swozen.
Niestety okazalo sie ze sa 2 rodzaje dolnych swozni do x300 :/
A ja kupiem nie ten takze teraz musze zamowic 2 nowe przed skladaniem .
DOkoncze relacje jak przyjda nowe swoznie
PS. Jak ktos chce te po lewej (moze pasuja do xj40) to chetnie mu podesle.
ANdrzej