Autor Wątek: Rama pomocnicza.  (Przeczytany 396 razy)

Offline denver69

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 241
  • XJ6 4.2 SIII, Xjr 4.0, x-type 3.0 sport, XE 2.0 D
Rama pomocnicza.
« dnia: Wrzesień 08, 2023, 10:16:24 am »
Cześć, mam pytanie głównie ( ale nie tylko ) do kolegów którzy wymieniali zwykłe drążki na ramę pomocniczą dyfra w x300 ( temat wałkowany ale nie znalazłem odpowiedzi) ,właśnie jestem w trakcie wymiany i mam problem. Zdemontowałem drążki i za ch..erę nie mogę wsadzić ramy, czy muszę opuszczać cały most z dyfrem do tej operacji? z kolei żeby zdemontować uchwyt przy dyfrze (kotek to Xjr i uchwyt jest przystosowany do drążka który zresztą też jest, nie ma żadnej blachownicy) trzeba wykręcić długą śrubę z wachacz ale jej łeb jest od strony zbiornika i nie ma możliwości jej wyciągnięcia. Jak Wy to zrobiliście? :- pojecia

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: Rama pomocnicza.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2023, 10:16:22 am »
Pamiętam, że trzeba było pozwolić opaść dyfrowi trochę, żeby rama się zmieściła.
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: Rama pomocnicza.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2023, 10:36:38 am »
Odkrec duza rame na bokach auta i calosc opusci sie o ~30cm z calym dyfrem, postaw podnosnik pod dyfrem i tak bedziesz mogl ja wstawic. Calosc bedzie wisiec na tlumikach ale to tylko jak sa w tip top kondycji, inaczej sie zlamia wiec lepiej trzymac tyl na podnosniku. W taki sposob odkreca sie tez sruby wahaczy te duze, ale to tylko w autach ktore byly cale zycie garazowane, inaczej nie ma szans na ich wyciagniecie pojedynczo. Zeby wyciagnac ten uchwyt dyfra to musialbys zdemontowac go razem z wahaczami w calosci, dopiero wtedy mozna srube ta duza odkrecic, trzymajac ja sztywno i ruszajac sam wahacz na srubie. Jako ze masz XJRa to powinienes miec uchwyt z extra uszami do anti roll bar i tak wiec wyciagac nie trzeba i wymienic tego uchwytu tez nie trzeba.
Jak opuscisz juz calosc mostu do dolu zeby wstawic ta rame zamiast tych pojedynczych drazkow to pamietaj przykrecac dolne sruby pierwszo, pozniej gorne, najpierw z jednej strony, pozniej z drugiej, tylko ze ostatnia srube warto podpilowac na koncu na stozek, bo bedzie ja bardzo ciezko wkrecic. Jak spilujesz ja na stozek na koncu to bedziesz mogl ja wbic lekko mlotkiem i wtedy zlapie gwint ok.

Offline denver69

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 241
  • XJ6 4.2 SIII, Xjr 4.0, x-type 3.0 sport, XE 2.0 D
Odp: Rama pomocnicza.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2023, 17:57:15 pm »
 :-thank