Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Szpera?
KRISS:
Bracia Czesi ścigają się tak mniej więcej co miesiąc... w zasadzie wystarczy pojechać.
tomz:
polecam wszystkim ;)
kogutki:
--- Cytat: KRISS w Maj 23, 2009, 18:43:46 pm ---Bracia Czesi ścigają się tak mniej więcej co miesiąc... w zasadzie wystarczy pojechać.
--- Koniec cytatu ---
no no oni sie scigaja ale to nie ma nic wspolnego z szkoła jazdy ...
jaguar club poland organizowal juz szkolenie w wspolpracy z szkola doskonalenia techniki jazdy
na tor rajdowy w bemowie, jezeli bedzie zainteresowanie napewno to powtorzymy.
Grawer10:
Szpera - po Polsku to "mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym".Prawda że to bardzo skomplikowana nazwa. Szpera na pewno nie jest blokadą, bo te stosuje się tylko w autach jeżdżących po luźnych nawierzchniach, czytaj po błocie. Szpery cierne wymagają odpowiedniego oleju, i wymiany elementów ciernych co pewien czas, generalnie jak się zużyją. Współcześnie częściej stosuje się mechanizm
różnicowy typu TORSEN, czyli ślimakowy. Nie posiada on części które trzeba by okresowo wymieniać. Firma Quaife ( Anglia ) produkuje torseny do wielu samochodów w tym do Jaguara. Jak ktoś chce kupić, podaję linka. Torseny sa stosowane do dzisiaj w Audi Quatro , Subaru Impreza WRX , Alfa Romeo , Hummer , i innych. Jest to doskonały mechanizm różnicowy bezobsługowy.
http://www.quaife.co.uk/JAGUAR_2
http://www.mymoto.pl/forum/viewtopic.php?t=2181
szpulek:
--- Cytat: KRISS w Maj 23, 2009, 10:53:15 am ---nie ma reguły, to była opcja - na 100% sovereign
--- Koniec cytatu ---
mowisz o 40tkach czy moze w 300tkach sovereign tez ma szpere?
pzdr
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej