Autor Wątek: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne  (Przeczytany 6370 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 31, 2019, 23:51:27 pm »
Nowy oryginalny wał to koszt 6 tysięcy zł, natomiast wał regenerowany fabrycznie w Anglii to koszt coś koło 2,5 tys. zł. Wiem, bo jestem na czasie z tym. Niestety, ale podpory wału dostępne na rynku nie spełniają określonego celu i tu leży problem, sam napęd jest w tych autach ok wbrew opiniom panującym wszędzie, poza tym podobne problemy z napędem mają tak samo audi, bmw itd.

W zależności od ASO. Mi w łódzkim ASO krzyknęli właśnie coś koło 12000 zł.  A co do zamienników podpor - są za miękkie ?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 01, 2019, 08:26:07 am »
To niezłą marże sobie narzucili, bo oryginał jest jeden jedyny dostępny w polsce chyba w wawie, a ten regenerowany jest do ściągnięcia przez Aso z Angli tez już jedyny. Pytanie jak jest zregenerowany i skąd oni brali części zamienne. Co do samej podpory jest ona zbyt twarda przez co nie niweluje drgań wału, pomimo dwukrotnego wyważenia i idealnym wyrażeniu na maszynie w aucie drgania mogą wystąpić takie sytuacje notorycznie się powtarzają nie tylko w marce Jaguar. Konsultował to z trzema serwisami od wałów.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe czê¶ci zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 01, 2019, 13:22:58 pm »
Jako ciekawostka nowy oryginalny wał kosztuje 781 GBP + VAT, a fabrycznie regenerowany 314.76 GBP + VAT...
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline Alll

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 09, 2019, 15:09:04 pm »
I jak wygląda sytuacja z tymi przegubami? Wymieniał juz ktoś na CVJ009? Bo jak nie to niedługo mnie raczej będzie czekać taka wymiana;)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 08, 2019, 13:53:25 pm »
Może by tak warto napisać, jakiej firmy podpory wału można śmiało kupować, a jakie sobie odpuszczać? Kiedyś już był temat poruszany, że nie wszystkie zamienniki podpór bywają dobrze dobrane do X-Type (z tego co pamiętam była mowa o ich twardości).
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 08, 2019, 14:48:48 pm »
Są wgl. takie, które warto kupować?
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 08, 2019, 15:27:00 pm »
No na jakieś w końcu trzeba się zdecydować prawda?   :- pojecia
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 08, 2019, 15:46:29 pm »
To od siebie dodam tyle, że podpora marki "transpart transpo" coś w tym stylu się nie nadaje. Rozsądne wyjście z tej sytuacji, to zregenerowanie oryginalnej pod warunkiem, że guma jest w idealnym stanie tj. brak pęknięć. Regeneracja polega na wymianie samego łożyska.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline lukasz_slask

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • X-TYPE 2.5
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 25, 2020, 19:50:32 pm »
Cześć!

Odkopuję temat ponieważ jestem w trakcie wymiany przegubu wału od strony skrzyni kątowej.

Sam przegub jest na pewno do wymiany (całkowicie zeszlifowane gniazdo wewnętrzne - brak przeniesienia napędu na wał) ale mam watpliwość czy wieloklin na wale nie jest zbyt zniszczony czy wyglądają tak normalnie?
Wygląda jakby był nadjezony przez korozję jednak nie ma tam grama rdzy. Nie wygląda też na to żeby zębatki były zeszlifowane.

Chciałbym uniknąć wymiany wału ze względu na małą dostępność wałów do Iksa.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 29, 2020, 09:53:25 am »
Moim zdaniem z tego wału już nic nie będzie

Offline lukasz_slask

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • X-TYPE 2.5
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 29, 2020, 10:21:08 am »
Tego się właśnie obawiałem...
W takim razie czeka mnie wymiana całego wału jak dobrze rozumiem.
Mam nadzieję że znajdę wał nadający się jeszcze do użycia!

q_nerk
dziękuję za opinię :)

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 29, 2020, 13:50:55 pm »
Przy montażu wału ważne jest żeby przed dokręceniem podpory obrócić wałem kilka razy, wtedy poduszka się ustawi odpowiednio.
U siebie po wymianie wału miałem wibracje w przedziale 100-120km/h, po poluzuwaniu śrub podpory, zrobieniu kilku obrotów wałem i skręceniu jest już ok.
Wiele osób szukając wibracji zapomina o prawej przedniej półośce i wadliwym kielichu przegubu wewnętrznego.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 23, 2020, 23:50:05 pm »
Informacyjnie - montowałem nową podporę Euro Driveshafts i niestety też wyje.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.