Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Wał napędowy - regeneracja, wymiana i wszystko inne

(1/6) > >>

sobrus:
Sztandi7 założył temat o kątówce, więc teraz czas na wał.

Wiele Xów cierpi na wibracje w przedziale 90-140km/h, spowodowane zapewne źle wyważonym lub zużytym wałem.
Patrząc na zagraniczne fora problem był już znany w roku 2004 więc całkiem wcześnie i w autach z niewielkimi przebiegami. Prawie 15 lat później w PL rzecz jasna nie jest wcale lepiej ;)

Bardzo często usterka daje o sobie znać po wymianie podpory wału.
Aktualnie używane wały do X są najczęściej w opłakanym stanie, natomiast nowe/regenerowane w opłakanych cenach (coś koło wartości samego auta).
Ja sam jeżdżę na drugim wale, z pierwszym nie dało się już nic zrobić, ale po wymianie podpory wibracje wróciły.

Niedługo mam zamiar dać go do wyważenia i/lub regeneracji.

I tu pojawia się problem braku części.  W związku z tym prośba o wszelkie informacje:

1) numery części zamiennych do wału
2) gdzie można je kupić (ebay itd też wchodzi w grę)
3) jakie części pasują od innych aut (ford transit? mondeo mk I awd?)
4) czy jakieś części z innych aut da się przerobić aby pasowały do X
5) czy są zakłady regenerujące wały do X i ile taka przyjemność kosztuje
6) czy i gdzie można kupić pewny używany wał w rozsądnych pieniądzach (niepewny i drogo to raczej każdy znajdzie).

Prośba o konkretne rzeczowe informacje, żeby wątek nie zamienił się w rozważania n/t jakości produktów firmy Jaguar oraz czy nas na nie stać ;)
Problem jest dość powszechny i poważny, więc dobrze byłoby zebrać informacje w jednym miejscu dla potomnych :)


sztandi7:
1. Z części zamiennych to chyba tylko jest podpora wału, ewentualnie uszczelniacz wału, montowany w skrzyni kątowej. Krzyżaków jako część zamienna nie dostaniesz i szczerze nie mam zielonego pojęcia jak je wymienić a z przegubami jest trochę kombinatoryki (opisane poniżej).
2. Raczej nieistotne gdzie, po prostu trzeba szukać, bo nigdy nie wiadomo na kiedy się pojawią na aukcji i w jakim stanie.
3. Podobno przegub pasuje od Transita, a także alfowski przegub AR 700611 plug&play lub z lekkim podtoczeniem pierścienia wewnętrznego.  Trzeba frezy liczyć, bo są chyba różne wały. Tu bardziej doinformowani są Ziutek i q_nerk, więc proszę Was o rozwinięcie.
5. W Łodzi jest Bogar - wymienią podporę wału, wyważają i jak im się pomarudzi to pewnie też wymieniliby przeguby. Firma typowo od wałów napędowych działająca od wielu lat.
6. Gdybyśmy znali odpowiedź na to pytanie, to wtedy nie byłoby aż problemów z wałem :P

q_nerk:
Od siebie dodam że na początku sprawdzić kielich przygubu wewnętrznego prawej półosi - lubi się luzować na wałku wychodzącym ze skrzyni

ziutek567:
dokładnie tak jest

Driv3rrrr:
A to już klasyk z tym wałkiem. Ale z autopsji wiem że raczej tłucze przy przyspieszaniu niż stałej prędkości

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej