Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

XF 2009 3,0D S 275KM padł po 2 dniach:( pomocy

<< < (3/4) > >>

nordyk:
Albo po prostu nieodpowiednia jazda tzn. 2 tys obr i na blacie 60 km/h - takie męczenie silnika obciąża najbardziej układ korbowo tłokowy. Do tego wodne oleje 5w30.
Oleje 5w40 mają już normę c2c3 - szkodzą dpf-owi.

maron:
Wytarte górne panewki korbowodowe już widziałem też.Też w dieslu DCI ,przypuszczam że wina jest po stronie eksploatacji na niskich obrotach z dużym momentem obciążenia. Olej raczej nie ma nic do rzeczy, bo ten akurat od nowości chodził na 5w40.A nie wszystkie 5w40 szkodzą dpf-wi np motul x-clean 5w40

Napster:

--- Cytat: zbychuro w Lipiec 03, 2018, 23:33:38 pm ---Panewki wg mnie.W moim po pęknięciu tłoka i jego wymianie dojrzeliśmy ze zdziwieniem wytarte panewki górne korbowodu.Przebieg 155 tys. km ,wymiana oleju co 10 tys km Millers C1.3/4 przebiegu autostrada V=220-250 km/h.Reszta stan b. dobry.

--- Koniec cytatu ---
ile kosztował Cię remont? Na jakie koszty muszę się nastawić?

zbychuro:
Panewek nikt nie podmieniał mam jaga od nowości.
Nieodpowiednia jazda ....hm ,to nie u mnie zawsze tylko na pełen gwizdek,na kazdym biegu do odciecia i tak do v max.
Przykładowo dom - Monachium 1000 km czas 6 godzin ,w miescie czerwone obok zwalniaja u mnie noga w podłodze i po heblach,klocki 25-30 tys. ,wiec męczenie silnika na zbyt niskich obrotach wykluczone.
Zastanawiam sie czy to własnie taka ekstremalna jazda nie była powodem wytarcia góry panewek /od gwałtownych nacisków -suw pracy/.kurcze podejrzewam ten wodnisty olej C1 5W30 ,chociaz wymiany od poczatku co 10 tys km.Może trzeba przejsc na 5W40 co prawdza szkodzi dpf-owi ale przy mojej jezdzie zawsze idealnie wypalony.

Napster:
A ile wyszedł Cię remont? Cały silnik robiłeś czy kupowałeś gotowy wyremontowany?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej