Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena

Jaguar I-Pace - pierwsza jazda polskim okiem

<< < (2/2)

truten23:
Z pasami to faktycznie słabe.
Z tym tempomatem to pewnie wina softu.
Ogólnie, jak się jeździło?

pirullo:
Przyspieszenie, niesamowite przyspieszenie i nie chodzi mi tutaj od zera tylko o to jakie jest dostępne przy każdej prędkości jedziesz 100km/h, naciskasz gaz i nie ma zastanowienia, kick-down, tylko odrazu wyrywa do przodu.
Kolejne co zaskakuje, ruszam, dodaję gazu i... słyszę cichutkie V8 jakbym jechał moim XK8 ale dosłownie identyczne, odpuszczam gaz i dodaję znowu i... znowu V8, okazuje się że z głośników daje odgłos benzynowej V8 :) (można to oczywiście wyłączyć).
Kolejna nowa funkcja Jag nazwał to "one pedal driving" - nie trzeba używać... hamulca!!! Auto ma tak mocny odzysk energii że gy tylko puścisz gaz samochód dość mocno nawet nie przyjemnie mocno hamuje, czujesz to aż na pasach, zapalają się zresztą co ciekawe przy puszczeniu gazu... światła stopu!! Jak to opanujesz i oduczysz się zdejmowania nogi całkiem z gazu tylko operujesz płynnie góra dół to rzeczywiście nie trzeba w ogóle dotykać hamulca! Wracając 15km ani razu nie dotknąłem hamulca! ale początkowo to wyłączyłem (są dwie opcje standardowo mocny odzysk lub mały wtedy jedzie normalnie).
Ciekawi mnie jak przy standardowym dużym odzysku auto bedzie zachowywało się na śliskiej nawierzchni, naprawdę hamowanie jest mocne, cięzko mi to opisać ale jest dużo mocniejsze niż standardowo hamuje się hamulcem dojeżdżając do świateł, w skali 1-5 oceniłbym to hamowanie na mocne 3. Także na lodzie w łuku i odpuszczeniu gazu wg mnie pomimo ESP uślizg gwarantowany, ciekaw jestem testu tego typu.

truten23:
Co do hamowania to myślę, że oprogramowaniem jest to jakoś rozwiązane, że automatycznie odpuszcza kiedy ESP wykryje uślizg.
W którymś z zagranicznych testów pisali, że ten dźwięk silnika ma być bliższy silnikowi 3.0 SC.
Miałeś okazję jeździć wersją z pneumatyką, czy konwencjonalnym zawieszeniem?
Ciekawi mnie trochę to, co pisałeś o hałasie z zewnątrz. Zdaje się że gdzieś czytałem, że przy nagłośnieniu Meridian ma być aktywne tłumienie hałasu?
Jak się on prowadzi? W filmikach opisują że idzie jak po sznurku. no i że czuć jego masę w zakrętach, ale chętnie podąża gdzie powinien. A jak jest faktycznie?
Czuć na samochodzie bujanie, kiedy np. Tira wyprzedzasz?

pirullo:
Jechałem wersją z możliwością regulacji wysokości zawieszenia, jechałem całą trasę 30km z obniżonym. Nie czułem specjalnego bujania na zewnątrz przy zakrętach czy tez nurkowania ale zaskajuje podnoszenie nosa przy ostrym starcie. Trzeba byłoby to ocenić z zewnątrz ale w środku zdawało mi się tył siadł na ziemi a przód uniósł z 10cm. Cięzko mi powiedzieć jakie audio było w tym egzemplarzu, jeżeli było w nim kasowanie dźwięków z zewnątrz to na pewno nie działało. Szum wg mnie jest na 99% spoowodowany przez tylni spoiler, bo szum był dużo większy z tyłu ale pomijając szum wiatru to bardzo dużo hałasu dociera z zewn chyba przez szyby, naprawdę słychać mijające nas auta ciężarowe dużo mocniej niż w autach niższej klasy.
Jedno co może w jakimś stopniu to wszystko usprawiedliwiać to to, że były to auta z 2017 roku jeszcze z serii przedprodukcyjnej ale nie wierzę że zmienili obecnie szyby na grubsze i kształt spoilera.

Jaguar Wroc³aw:
Prawdziwego kota już brak.... :-cry

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej