Autor Wątek: S-type 3v6 nie działa rozrusznik i transmission fault  (Przeczytany 1828 razy)

Offline clashje

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Kocham to forum
S-type 3v6 nie działa rozrusznik i transmission fault
« dnia: Maj 12, 2018, 22:03:26 pm »
S-type 3v6 automat ZF 2004

Postawiłem samochód na trawniku u rodziców, stał z odłączonym akumulatorem ponad dwa tygodnie, brat go tylko uruchomił by wykosić pod nim trawę (jeszcze działał). Wczoraj po podłączeniu akumulatora nie chce się uruchomić, nie działa rozruch.

Objaw jest taki: wsiadam do samochodu, wkładam kluczyk, zapalają się kontrolki tak jak to powinno być, pojawia się komunikat "transmission fault" przekręcając kluczyk do rozruchu gasną wyświetlacze klimy i radia słychać, słychać działający przekaźnik w kabinie, który wyłącza to co niepotrzebne podczas rozruchu, ale nie słychać rozrusznika cisza nie słychać nawet by bendix zadziałał. Dźwignia zmiany biegów na "P" jak się ją rusza słychać stycznik i sygnał dźwiękowy czyli niby OK.
Test uruchomieniowy OK, OBDII błąd P1643 który nie daje się skasować.
 
Sprawdziłem: akumulator OK napięcie z akumulatora dochodzi do bendixa, Bezpieczniki w obwodzie rozruchu F1 1A i F27 30A OK, stacyjka podaje napięcie na cewkę przekaźnika R20 w komorze silnika jednak przekaźnik nie działa (sam przekaźnik sprawdzony, OK) prawdopodobnie nie zamyka się obwód masy na ECM, kluczyk sprawny (mam dwa) alarm odblokowuje się bez problemu.

Może to ma związek w komunikatem "transmission fault"?
Proszę o pomoc, jakieś sugestie, co można i w jaki sposób jeszcze sprawdzić.
 :- pojecia
Jaguar S-type 3.0 v6 automat 2004r

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-type 3v6 nie działa rozrusznik i transmission fault
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2018, 22:16:55 pm »
Punkty masowe sprawdź i mimo wszystko doładuj akumulator. Błąd właśnie dotyczy braku kominikacji modułu skrzyni
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline clashje

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Kocham to forum
Odp: S-type 3v6 nie działa rozrusznik i transmission fault
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2018, 22:39:00 pm »
Dzięki za podpowiedź, sprawdzę.
Teraz zakręcił mi się jeszcze pomysł, czy czasem wtyczka się nie poluzowała, ta co idzie do skrzyni, ta w komorze silnika na dole, możne rosa z trawy coś tam po szkodziła, zaśniedziała czy coś? wówczas może być problem z komunikacją ze skrzynią i ten stycznik co kontroluje pozycje dźwigni może nie podawać odpowiedniego sygnału do ECM. Co? Nie wiem czy to wszystko idzie tą sama wiązką/wtyczką.
Jaguar S-type 3.0 v6 automat 2004r

Offline clashje

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Kocham to forum
Odp: S-type 3v6 nie działa rozrusznik i transmission fault
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 14, 2018, 10:13:48 am »
Masy sprawdziłem, te co są w nadkolu po prawej stronie i ta uziemiająca silnik, przeczyściłem dokręciłem powonieniowe, wtyczki również posprawdzane. Akumulator na pewno sprawny sprawdzane też na innym akumulatorze (wcześniej zimą palił bez problemu na prawie rozładowanym akumulatorze.

Kolejna koncepcja: stycznik/włącznik w dźwigni zmiany biegów.
Nie pamiętam bo nigdy nie obserwowałem wyświetlacza w takim momencie, więc może ktoś podpowie. Jak mamy dźwignie zmiany biegów NIE na "P" to przy próbie uruchomienia silnika na pewno nie da się wystartować rozrusznika ale czy wówczas na wyświetlaczu jest komunikat "transmission fault" bo czytając rożne fora ten komunikat może znaczyć wiele a jednocześnie nic konkretnego, coś w styli skrzynia biegów nie gotowa, wina skrzyni biegów.
Jaguar S-type 3.0 v6 automat 2004r

Offline clashje

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Kocham to forum
Odp: S-type 3v6 nie działa rozrusznik i transmission fault
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 21, 2018, 20:37:00 pm »
Dzięki Driv3rrrr, twoja diagnoza była prawie trafna.  :-clap

Nie brakowało masy tylko zasilania +V do skrzyni biegów. Przerwa w okablowaniu miedzy bezpiecznikiem F33 a wtyczka tą wielka PI41. A winowajca był jakiś poprzedni elektryk co grzebał w instalacji, czegoś szukał i po nakłuwał izolację kabli brązowo-czerwonych. W wyniku tego w miejscu nakłucia miedź zaczęła korodować no i zrobiła się przerwa, takich korozji było na 7 rożnych kablach (NR), lada moment i na reszcie porobiły by się przerwy. Przejrzałem całą wiązkę na tym odcinku i ponaprawiałem. Rozrusznik działa i brak komunikatu :) pozostało tylko wiązkę poukładać. Dziękuje i pozdrawiam temat do zamknięcia.
 :-A
Jaguar S-type 3.0 v6 automat 2004r