Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura
Instalacja gazowa - temat tabu czy temat rzeka ????
jannaf:
--- Cytat: big wroblewsky w Styczeń 28, 2009, 22:55:14 pm --- kiedys na swoje pytanie o ceny uszczelki pod glowice do 6cyl usłyszalem od faceta w poznaniu, niby spec od jaguarów (warsztat ma w garazu a fury stoją przed domem), ze 400 eur to taka cena, bo to jaguar, to musi byc drogie. za remont silnika V12 też strzelił cene 10 tys....euro. dla mnie to buractwo.
--- Koniec cytatu ---
O jakim warsztacie w Poznaniu tu napisałeś ????
big wroblewsky:
dlaczego 4 cylindrowy diesel w jagu kombi? bo jesli na temat gazu można rozmawiac i toczyc dyskusje, to chyba jednak mondeo udające jaguara, marke uznaną powszechnie za luksusową i robiące takie auta (od xk120 poprzez mk2, e-type, do xk8 itp), jest raczej chybionym pomysłem. Wiem ze podpadam, ale jeśli dizel, to niech to bedzie jakies chociaz v8, też potrafi mało spalić.
nie chce przeczyć sam sobie, mówiąc ze fajnie jest miec jaguara bez grubego portfela, ale tutaj miesza sie pojęcie JAGUAR. tak samo uważam ze saab 900 2 generacji juz jest oplem ze znaczkiem saaba, choć tutaj nie został zdegradowany, nie spadł klase niżej, tak samo jaguar x-type (chyba sie tak nazywa), szczególnie w wersji kombi w połączeniu z tanim silnikiem, jest marketingowym ślepym zaułkiem forda.
co do warsztatu, gdzieś na grunwaldzie- nie pamietam, nazwisk nie podaje bo tez nie pamietam, nie kwestionuje ich fachowości, e-typa składali ładnie, wyglądał super, jeśli ktos jest w stanie im zapłacic tyle ile mi mówili, to ich szczęście, ja ich klientem nie bede. Powiedzieli mi również ze to auto to sama czarna magia i jeśli mam cos robic w nim sam to z szyderą w głosie życzyli mi powodzenia.
W końcu jakby nie było, jaguar to przede wszystkim samochód, zrobiony z takiej samej stali i takimi samymi metodami co każde inne auto, robiony przez ludzi naprawiany przez ludzi. nie widze powodu do dziesięciokrotnej nadwyżki w cenie części oraz usług.
artleks:
albo rybka albo... albo benzyna bez gazu albo alternatywne zrodla (gaz, ON). Trzeba sie zdecydowac. Moim zdaniem jak kupujesz diesla to robisz to swiadomie, szczegolnie jak kupujesz nowy u dilera - jak przerabiasz benzyne na gaz to chyba z jakiegos powodu? Nie znam osoby ktora przerabia na gaz z innego powodu niz z oszczednosci. Co do diesla mysle ze warto podjechac do Karlika i przejechac sie dieslem i benzyna i odczuc zalete elatycznosci diesla. Ponizej male porownanie "nie jaguara" tego no... X-type czy jakos tak bo nie pamietam:
2,2 d 152 KM 0-100 km/h 8,9 sek Vmax=220 km/h
2,5 194 KM 0-100 km/h 8,3 sek Vmax=225 km/h
Czasy klekoczących MB beczek 1981 juz minal :-super
artleks:
Jeszcze jedno porowanie JAGUARA tego no... najwiekszego co Hindusi produkują:
2,7 D 0-100 km/h 8,2 sek Vmax 225
3,0 0-100 km/h 8,1 sek Vmax 233
big wroblewsky:
ja nie neguje istnienia dizli, mamy w domu saaba 9-3 kombi 1.9tid z 2007 roku i jest spoko.
oczywiście powody kupowania diesli tez w pełni rozumiem, poprostu, mam nadzieje ze mnie zrozumiesz, paliwo, jeszcze niedawno uznawane za plebejskie, silniki pochodzenia mało arystokratycznego, do tego z auta pospolitego w aucie które sie zwie JAGUAR, to troche taki mezalians... a wersja kombi to wersja auta które jest przeznaczone teoretycznie do pracy. oczywiscie, o tempora o mores, ale ja moze mam takie troche staroswieckie poglądy w tej sprawie.
a gaz bym sobie założył do swojego xj bo mi sie to auto szalenie podoba, chce nim jeździc i wole płacic mniej za paliwo bo moge wtedy wiecej przeznaczyc na części i na utrzymanie auta, oraz oczywiscie na snowboard, deske, zjazdówke, wyjazdy, auto na tor itp:) nie chce wszystkiego puścic z toksycznymi spalinami:P
Pozdrawiam!
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej