Autor Wątek: X300 4.0 R6 kręci ale nie odpala  (Przeczytany 4468 razy)

Offline sphinx_20

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Kocham to forum
Odp: X300 4.0 R6 kręci ale nie odpala
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 11, 2018, 13:04:00 pm »
właśnie świece sprawdzałem poza samochodem i iskrę dają, cewek nie sprawdziłem,

Zgłupiałem kompletnie. Przywiozłem 10 litrów benzyny w bańce pomyślałem naleje do kota niech ma.
odkręciłem korek baku ze sporym trudem przy czym o mało nie wsysnęło mnie do środka razem z korkiem, nalałem te 10 litrów kluczyk do stacyjki, a samochód ożył  :o
Czyli że zapchał się odpowietrznik baku i przez wytworzone w baku podciśnienie nie mógł sobie na pompować paliwa? ale cholera przecież odpinałem przewody i benzyna leciała jak z kranu.... a zaznaczam że na rezerwie nie jeżdżę i zazwyczaj mam pół baku albo ćwiartkę, staram się tego pilnować żeby się pompka nie spaliła bo samochód jest z 10 letnią instalacją LPG o czym wczesniej nie wspomniałem
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2018, 15:40:30 pm wysłana przez sphinx_20 »
x300 4.0R6 Sovereign W124 2.5D

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 708
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 4.0 R6 kręci ale nie odpala
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 11, 2018, 16:04:55 pm »
W sumie to wiele wyjaśnia.
>per aspera ad astra<

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: X300 4.0 R6 kręci ale nie odpala
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 11, 2018, 22:24:56 pm »
Cisnienie w baku to normalna sprawa, tymbardziej latem, cisnienie sie obniza przy odpalonym aucie, masz rurke podcisnienia do tzw zaworu 'rochester' z dolotu który reguluje cisnienie w baku. Jak auta nie odpalasz dlugo i stoi pod chmurka w goracu to te cisnienie to normalna sprawa. Jesli cisnienie jest spore i non stop to mozna popatrzec na ten zawór chociaz jest nie do dostania w zasadzie(zastepczy Delco do dostania w US, ma odwrotnie porty). U mnie akurat jest wadliwy bo puszcza lewe powietrze w dolot, wiec go odlaczylem calkowicie i wentyluje opary pod auto :)
Zanim kot by zgasl od braku paliwa przez za duze w nim podcisnienie to zapadl by ci sie w ogole caly bak.
Jesli miales w baku jakiekolwiek paliwo wczesniej to dolanie paliwa teraz i to, ze odpalil bez problemu to stawiam, ze to zwyczajny przypadek i znowu zgasnie w najmniej oczekiwanym momencie.
Czujnik walu i tak i tak zapasowy trzeba miec w pogotowiu. W zeszlym roku, akurat zostawilem przypadkiem zapasowy w domu i kosztowalo mnie to tysiaka. Juz wiecej nigdy go nie zapomne :)

Offline sphinx_20

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Kocham to forum
Odp: X300 4.0 R6 kręci ale nie odpala
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 11, 2018, 22:44:30 pm »
narazie póki nie kupię tego nieszczęsnego czujnika i tak jezdze mercedesem, ale faktem jest że auto zapaliło dopiero po odkręceniu korka wlewu i wciągnięciu powietrza do baku

katar83 trafiłeś w dziesiątkę jeśli chodzi o ten zaworek. Postanowiłem dzisiaj zaryzykować, i przejechałem 20 km, stwierdziłem że w razie czego ściągnie się jaga lawetą albo na lince. po 10 km zatrzymałem się, zgasiłem i auto nie chce zapalić. Odkręciłem korek wlewu paliwa, zassał znów powietrze, i zapalił bez problemu.
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2018, 08:07:37 am wysłana przez Choina »
x300 4.0R6 Sovereign W124 2.5D

Offline sphinx_20

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Kocham to forum
Odp: X300 4.0 R6 kręci ale nie odpala
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 22, 2018, 11:27:19 am »
PROBLEM ROZWIĄZANY.

Za wszelkie kaprysy i niedomagania odpowiedzialny był komputer. Problem pojawił się tak że skądś tam pojawia się woda, i ściekając po kablach zalewa wtyczki. W tym momencie silnik zaczyna nierówno pracować, traci zapłon i gaśnie. Ja podejrzewam zapchany kanał odpływowy z szyberdachu. Oczywiście po odpięciu komputera wyczyszczeniu wtyczek i gniazd problem zniknał całkowicie, i silnik zaczął poprawnie pracować, bez wypadającego zapłonu itp...
Pisze to bo może ktoś ma podobne problemy ze swoim kotem i nie może znaleźć przyczyny
x300 4.0R6 Sovereign W124 2.5D