Hej,
jeśli nie oczekujesz rakiety która ma notoryczne problemy z trakcją to myśląc o benzynie uważam że 4.2 NA jest optymalnym wyborem.
Trwały w miarę prosty silnik i do tego bez problemu się gazuje. Osiągi bardzo zadowalające, spalanie 10-20 l/100 (w każdym razie ja tak mam w zależności gdzie i jak jadę ...

)
Jak kupowałem to miałem okazję przetestować 3.0 benzynę i 4.2 SC,
3.0 moim zdaniem za mały i za słaby do tego auta (choć zależy oczywiście co kto oczekuje), do normalnego sprawnego poruszania się w zupełności wystarcza.
4.2 SC - robi robotę - w porównaniu do mojego 4.2 NA to różnica jest spora - oczywiście tak od 40 - 50 na godz bo do tej prędkości to i tak limituje przyczepność opon, ale tu już spalanie wyższe i więcej do psucia się a myśląc o podtlenku LPG to i koszta instalki też większe.
innych PB nie miałem okazji sprawdzić.
Jeśli ON - to uważam że tylko 3.0 S, ale sprawdzałem trzy i każdy coś miał nie tak - a to dpf, a to turbiny, inny egr i dałem sobie spokój z dieslem
