1. Na drugim banku masz zubażaną mieszankę więc to NIE może być spowodowane lewym powietrzem. Wtedy miałbyś ubogacaną.
Jest za mało powietrza w stosunku do podawanego paliwa.
2. Korekta nie jest na tyle duża aby się przejmować. Nie jest na pewno na tyle duża żeby spowodować wypadanie zapłonu. Nawet korekty rzędu 20% (takie które wywalają checka) nie powodują wypadania zapłonu. Różnica rzędu 2% między bankami to żadna różnica.
3. Sondy za katalizatorem nie mają nic, lub prawie nic, do korekt mieszanki. Regulacja mieszanki jest na górnych sondach - jeżeli wypniesz którąś z tych korekty na obu bankach przestaną się aktualizować.
Może być tak, że różnica w mierzonej mieszance jest spowodowana wypadaniem zapłonów. W końcu przecież nie całe paliwo zostaje spalone i to leci do wydechu.
Miałem przytkany katalizator i wypadanie zapłonów było tylko przy mocnym przyspieszaniu. Wydech wtedy nie dawał rady odprowadzić wszystkich spalin. Ale póki nie przycisnąłem auto jechało normalnie.
Ponieważ korekty nie są jakieś szałowe, skupiłbym się jednak na układzie zapłonowym.
I na koniec najważniejsze, aż dziwie się że do tej pory nikt o to nie zapytał
- czy obajwy są takie same na LPG i na Pb
- czy korekty są takie same na LPG i na Pb
PS. Niezły program na Androida to polski Piston. Działa szybko i niezawodnie.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clockworkbits.piston