Autor Wątek: Tarcze hamulcowe z przodu - różnica w nagrzewaniu ?  (Przeczytany 1031 razy)

Offline vulterey

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Jaaag
Tarcze hamulcowe z przodu - różnica w nagrzewaniu ?
« dnia: Styczeń 31, 2018, 02:45:48 am »
Tak sobie myślę, że temperatura NIE powinna się różnić na dwóch tarczach na tej samej osi, ale zapytam, jako że nie jestem mechanikiem.

Zatem:

Na tej samej osi (w moim wypadku przód) temperatura po dłuższej jeździe jest wyczuwalnie (na dotyk) wyższa na tarczy prawego koła.
Jeżdżę "anglikiem", kierownica po prawej stronie, w samochodzie tylko ja, ale ważę jakies 78 kilo - zakładam, że to nie powinno rzutowac ale napiszę dla świętego spokoju.
Sytuacja jest związana z tematem http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,37062.0.html, który założyłem jakiś czas temu i podejrzewam, że chodzi tu jednak nadal o hamulce tylko mechanik upiera się, że nie.
Myślę czy to nie czasami za cieńka i może lekko skrzywiona tarcza, która powoduje, że przy skręcaniu w prawo przy prędkości od 30-50km/h słychać buczenie z okolic prawej strony samochodu?


Będę wdzięczny za konsktruktywne sugestie.
Jaguar x-type 2.5 AWD automat 2004

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Tarcze hamulcowe z przodu - różnica w nagrzewaniu ?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 31, 2018, 08:05:39 am »
U mnie trochę też tak jest, choć hamulce były robione, ale różnica nie jest jakaś duża.
Ponadto mam wrażenie, że hamulce czasem trochę trzymają, tzn moment zatrzymania auta (na luzie i bez hamulców) jest wyczuwalny.
No i auto nie stacza się chętnie z bardzo niewielkich pochyłości.

Jednak nie nagrzewają się jakoś nadmiernie, a spalanie jest w normie, więc może po prostu jestem przewrażliwiony.
4x4 też ma przecież jakieś opory.
W Roverze miałem tak samo, ale np w Omega toczy się zdecydowanie lżej.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2018, 08:13:57 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Online msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****