Autor Wątek: Metaliczny terkot od 2000 rpm  (Przeczytany 1762 razy)

Offline Walker

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
  • 3.0 / M / 2002
Metaliczny terkot od 2000 rpm
« dnia: Sierpień 21, 2017, 09:23:41 am »
Dzień Dobry, właśnie tak mi się dzieje od momentu ostrzejszego ( ostrzejszego, nie sandał...) startu po "zielonym. Sytuacja - na pokładzie rodzinka i 200 km do domu -  podpowiedziała intuicji, i pojechałem dalej. I dalej nic się nie dzieje, żadnych innych objawów. Żadnych.  U mechanika zacznę od sprawdzenia wtryskiwaczy, bo tak stuka jakby w rytm pracy któregoś. Trzeciego mechanika, bo na razie, mogąc się poruszać, zbieram w okolicy niedalekiej suche osądy, i dwóch już wykluczyło panewki na - niecałe oczywiście - 100%. "Miau" któś kiedy cóś takiego ...? "Miau" ..? :- pojecia

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Metaliczny terkot od 2000 rpm
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2017, 12:14:00 pm »
z olejem wszystko w porządku?

Spróbuj znaleźć na YT filmik z podobnym odgłosem :) może to ułatwić podpowiedź na forum.
np

https://www.youtube.com/watch?v=mr3sEZQIPxI

https://www.youtube.com/watch?v=vS8eWNZv52A

Pierwsza moja myśl była że to może zmienne fazy rozrządu, ale sądząc po Twoim opisie to nie to.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Metaliczny terkot od 2000 rpm
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 21, 2017, 15:21:39 pm »
Ktoś w komentarzach pod pierwszym filmem napisał, że miał tak samo i winnym był korbowód.

Offline Walker

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
  • 3.0 / M / 2002
Odp: Metaliczny terkot od 2000 rpm
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 22, 2017, 00:18:02 am »
Poziom oleju ok, na bagnecie nic nie widać, w chłodnicy oleju nie widać w oleju chłodziwa nie widać, kontrolki, komputer - nic się nie dzieje.

YT - słuchałem różnych, ale nic podobnego nie usłyszałem. Mam raczej "lekkie" klepanie, tam słychać wszędzie raczej "cięższe", jeśli można tak opisać "tonację".

Wtorek - kolejne suche badanie u kogoś tam, sobota - nurkuję do środka.

Jak się dowiem, dam znać, a przed sobotą wrzucę ten dźwięk.

Za dotychczasowe podpowiedzi  :-thank

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Metaliczny terkot od 2000 rpm
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 22, 2017, 10:22:19 am »
Może kończy Ci się pasek/napinacz/jakaś rolka. U mnie też pykało pykało, aż pasek klinowy się rozwarstwił :)

Offline tarnawianin

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Metaliczny terkot od 2000 rpm
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 22, 2017, 22:28:27 pm »
U mnie tak terkotało od 2000rpm zwłaszcza jak silnik szedł tak bez obciążenia na luźno no i okazało się że to panewka się wystukała na pierwszym cylindrze. Szybka reakcja pozwoli uratować wał:)
Kto¶ kiedy¶ powiedzia³, ¿e dawniej auta naprawdê budowano z blachy i stali, drewno by³o dodatkiem a plastiku u¿ywano do wysadzania mostów...

Offline Walker

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
  • 3.0 / M / 2002
Odp: Metaliczny terkot od 2000 rpm
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 11, 2018, 19:52:35 pm »
Cześć. Trochę czasu minęło, jednak winien jestem zakończenia historii . Po pewnym czasie początkowych objawów nastąpiło głośne metalicznie stukanie bez względu na rpm. Panewka na na pierwszym cylindrze. Poszedł przeszczep ;) Pozdrawiam wszystkich. Dobrego Nowego Roku !

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Metaliczny terkot od 2000 rpm
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 22, 2018, 00:17:24 am »
Hej,
Walker, mam kilka pytan o przeszczep. Mnie wlasnie chyba tez dzis silnik umarl. Przejechal dokladnie 177600 km i dzis sie przekrecil. Pewnie panewka, albo rozrzad poszedl.  Ile Cie wyszla cala impreza ze swapem? Co jeszcze trzeba wymienic z osprzetu?  Skad jestes? Polecisz moze jakis warsztat?  Z Twojego opisu wynika, ze masz wersję z manualna skrzynią . Czy silnik do wymiany tez muszę kupic z manuala?
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline Walker

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
  • 3.0 / M / 2002
Odp: Metaliczny terkot od 2000 rpm
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 03, 2018, 13:24:53 pm »
Warsztat i mechanik po rozeznaniu południowej polski (fora, właściciele kotów, itd.):
http://www.carservice.rybnik.pl/
Pozostawiłem operację w całości (poszukiwanie silnika, części itp.) Panu Bogusławowi, i nie widzę powodów do niezadowolenia.
Polecam i uprzedzam - żadnego pośpiechu. I tak trudno się dopchać ...

Koszty:
Silnik - 3000 (osprzęt ze starego)
Przy okazji sprzęgło 900
Praca - 1000 (w tym przegląd reszty - skrzynia, zawieszenie itd.)
Reszta - płyny, oleje, uszczelki - 800

Będę przez jakiś czas tutaj zaglądał częściej, w razie pytań.