Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura

6-cylindrowy silnik HEMI w Jaguarach??

<< < (4/4)

kyrios_paulus:
@qbaty  :-K
To już zwykłe nieścisłości w nazewnictwie wychodza na wierzch.

qbaty:
Gdzieś kiedyś widziałem bardzo fajny artykuł opisujący w detalach oba rodzaje doładowania. Ale nie mogę go znaleźć. Tak na szybko to: http://www.technikajazdy.info/quiz-motoryzacyjny/turbo-vs-kompresor/

naughtycat23:
Nie mam takiej wiedzy ale wiem ze glownie Jaguar stosowal sprezarki mechaniczne superchargery ale i rowniez zwykle turbo ja jestem fanem sprezarek ze wzgledu na fakt iz nie potrzeboja duzej ingenrencji jesli chodzi o sam silnik tak jak ma to miejsce w przypadku turbo jednak ich wydajnosc jest duzo mniejsza nie turbo daltego chociazby w tuningu na wysokim poziomie samochody o duzych mocach maja tylko i wylacznie turbiny. Acha ciekawa alternatywa jest rowniez sprezarka elektryczna ktora nie obciaza walu tak jak mechaniczna jednak jak to sie ma w praktyce tego juz nie wiem  :-V ale efektywnosc jest porownywalna a troszke kucy zawsze mozna wycisnac wiecej  :-V

Pipcyk:

--- Cytat: Pavel w Maj 16, 2009, 22:26:24 pm ---HEMI to żadna rewelacja, półkoliste komory spalania są nawet w maluchu  :-hehe
tylko pojemność w amerykanach 10 razy większa i 6 cylindrów wiecej

--- Koniec cytatu ---

 nie do końca.
W pierwszej wersji malucha była klinowa komora spalania, a po modyfikacji głowicy była wanienkowa.
Można to łatwo rozpoznać po zdjęciu pokrywy zaworów, wszystkie zawory są w rzędzie i ustawione pod tym samym kątem.
W kanciokach i polonezach była półkolista komora spalania,

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej