Autor Wątek: S Type 4.0 Praca wentylatorów  (Przeczytany 1556 razy)

Offline exctvy

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
S Type 4.0 Praca wentylatorów
« dnia: Grudzień 24, 2017, 15:23:35 pm »
Witam.
Jak wyżej posiadam S type 4.0 z 2001 roku.
Mam problem z wentylatorami.
Silnik po odpaleniu pracuje prawidłowo. Gdy się nagrzeje zaczynają pracować wentylatory i cały czas pracują. Silnik pracuje prawidłowo, czujnik wskazujący temp czynnika chłodzącego w środku jest w normalnym położeniu.
Po jeździe i zgaszeniu silnika wentylatory pracują jeszcze przez kilka minut.
Po podłączeniu przez elm 327 Do Jaguara temp silnika wskazywana jest po zagrzaniu na 107 *. Po otwarciu termostatu spada ta wartość do 93 -95 * Wtedy wentylatory wyłączają się.  Po czym znowu dogrzewa się silnik i wentylatory pracują.

Pompa wody nowa,
termostat nowy

W czym może być problem ? Płynu chłodniczego nie gotuje. Klima jest sprawna. W zimę też jeżdżę na klimie.
Czy czujnik temperatury będzie uszkodzony ? gdzie szukać problemu ?

Z góry dziękuje za odp.

Wesołych Świąt.

Offline Krisn23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r
Odp: S Type 4.0 Praca wentylatorów
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2018, 17:23:06 pm »
Ostatnio miałem taki sam przypadek. Auto ani się nie zagrzało ani nie było „katowane” , temp taka jak powinna być no i temp na dworzu była 1-2 stopnie wiec kompletnie nie mam pojęcia skąd to się wzięło . Problem po 2 dniach ustąpił ale bardzo chciałbym wiedzieć co było tego przyczyna
Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r

Offline exctvy

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: S Type 4.0 Praca wentylatorów
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 11, 2018, 22:58:16 pm »
Prawdopodobnie zaciął Ci się termostat.
Ja kupiłem najpierw jeden, później drugi, innej firmy termostat dobrany po nr katalogu, kupiłem w normalnym sklepie motoryzacyjnym i objaw był ten sam chociaż zaraz po montażu przez pierwsze pół godziny było ok.
Wymieniłem ogólnie, chłodnicę, pompę wody, obudowę termostatu.
Teraz jeżdżę bez termostatu i wszystko działa ok. Tzn silnik ma normalna temperaturę i elegancko pracuje, wentylatory się nie włączają. Ale nie ma ogrzewania, tzn grzeje słabo. Głownie dlatego że cały płyn idzie na główny obieg.
Zamówiłem termostat w sklepie v12 nowy. Wygląda tak samo jak ten stary oryginalny. Myślę że będzie ok. Napiszę jak zamontuję i obadam sprawę.

Dziwna sprawa z tymi termostatami. Ale może faktycznie. Te zamienniki mają inna temp otwarcia i tu tkwi problem. Albo ja miałem takiego pecha.

Pozdrawiam.




Offline Krisn23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r
Odp: S Type 4.0 Praca wentylatorów
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 12, 2018, 09:11:04 am »
Tak masz racje to była wina termostatu . Zamówiłem z hurtowni motoryzacyjnej nowy po nr vin itd itd i przyszedł nie ten no i żadna z hurtowni nie mogła dobrać pasującego do mojego , w internecie tez nie mogłem znaleźć nawet na stronie v12 o której mówisz . Patrząc na zdjęcia w Google mój był podobny do tego co był montowany w silnikach 4.2 v8 supercharged. Jednak udało się przerobić inny termostat i jak narazie wszystko działa bez zarzutu . Teraz pozostało mi się uporać z ogrzewaniem... A dokładnie prawdopodobnie z elektrozaworem nagrzewnicy który to prawdopodobnie jest odpowiedzialny za to ze np w lato można ustawić ogrzewanie na 17 stopni a i tak bucha mega gorącym nawet na włączonej klimie , za to teraz w zimę jest problem z grzaniem lewej strony bo leci tylko zimne a prawa strona grzeje ciepłym ale delikatnie i tez nie można jej przestawić pod siebie...
Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r

Offline exctvy

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: S Type 4.0 Praca wentylatorów
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 16, 2018, 00:02:18 am »
Termostat przyszedł. Założyłem. Zrobiłem dziś ok 100 km. I wszystko działa. Termostat się otwiera przy 84*. Przynajmniej tak na nim pisze.
Ważne też jest wg. mnie sprawdzenie szczelności na obudowie termostatu. Jest tam nakrętka. Ja kupiłem obudowę aluminiową. Uszczelnienie wpadło do środka i przez to w układzie pod wpływem temperatury, nie mogło się wytworzyć ciśnienie (do takiego doszedłem wniosku). Dziś to zauważyłem i poprawiłem. Wlewając płyn do chłodnicy, wlewam tym otworem w obudowie termostatu. Resztę uzupełniam dolewając do zbiorniczka. Nie wiem czy to poprawny sposób. Ale dość szybo odpowietrzył mi się cały układ, gdy był już całkowicie szczelny.

Co do ogrzewania. Tak te elektrozawory mają wpływ na taki objaw jak opisujesz.
 

Pozdrawiam. :)