Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

Ile oktanów do silnika 4,2 supercharger?

<< < (2/4) > >>

Alef Zero:
Dokładnie tak. Kolega Bocian ma rację. Kiedyś nawet porównywałem ( innym samochodem ) i nie ma żadnej różnicy. To wszystko sugestia. Właściwie jedyna różnica może wynikać z czystości paliwa, 98 może być mniej chrzczona.

sobrus:
Nawiasem mówiąc, jeżeli na danej stacji 98 działa lepiej niż 95, należałoby się zastanowić dwa razy czy chcemy u nich tankować.
Skoro sprzedają słabe paliwo, a za normalne trzeba dopłacić ekstra.

Moja koleżanka miała kiedyś dżapańskiego Yarisa i na lubelskich paliwach nie chciał dobrze jeździć. Mogła tankować tylko na LukOil.
Dziwne, tym bardziej że LukOil raczej opinie w internecie ma/miał kiepskie.

Ogólnie wydaje mi się że w Polsce paliwa są marnej jakości (wszytkie, Pb/ON/LPG).

Yoohas:
Wszystko zależy od samochodu.

Jeśli samochód ma mapy silnika ustawione na 98 oktanów, po zalaniu 95 będzie w trybie "limited performance". W wielu przypadkach daje to odczuwalny spadek mocy, a nie tylko efekt placebo.

W zasadzie obecnie wszystkie auta mają system "wykrywania" liczby oktanowej i do niej dopasowują mapy silnika. Pytanie, ile mocy ma auto na poszczególnych mapach.

To, że paliwo u nas słabe to wiadomo. Skoro na pełnym baku naszej 98 przejeżdża się krótszy dystans niż na NORMAL zatankowanej np. w Niemczech.

sobrus:
To jedno, pytanie też czy u nas 95 oktanów to faktycznie 95 oktanów :D
Bo jeśli nie - to co wtedy zrobi czujnik spalania stukowego?

Yoohas:
Oczywiście, że nasze 95 to nie 95. Ale większość aut jest przystosowana do paliwa o minimalnej liczbie oktanowej 91. Więc i nasza 95 będzie dobra. Zresztą, wspomniany NORMAL miał ROZ 91. A dopiero SUPER ma 95.

W każdym razie różnica przy aucie przystosowanym do paliwa 98 po zalaniu 95 może dojść do 30 KM.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej