Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Luz poprzeczny na półosi przy dyfrze
dred:
Panowie, wyszukiwarka na forum niestety nie ogranicza wyników do XJ40, a szkoda.
Auto jest obecnie w 3M na konwersji zawiasu na zwykłe, wymianie łożysk i kilku innych drobiazgach. Zadzwonił dzisiaj do mnie mechanik z tematem takim, że koło ma luz, bo półoś wysuwa się z lewej strony kilka mm przy dyfrze.
Trochę poczytałem, popatrzyłem i spostrzeżenia mam takie, że konieczna jest wymiana łożyska flanszy bocznej czyli coś takiego https://sklep.v12.com.pl/lozysko-flanszy-bocznej-dyferencjalu-jlm11527.html + uszczelniacz + pierścień zabezpieczający.
Rozumiem, że to łożysko znajduje się w zaznaczonym kwadraciku o można je wymienić demontując półoś, odkręcając 4 śruby które zakrywają łożysko itd.?
Nie jest konieczne zdejmowanie dyfra (czyli całego zawiasu etc.).
Bardzo proszę o pomoc, gdyż auto wisi na podnośniku i chciałbym jak najszybciej mieć ten temat załatwiony.
Z góry dziękuję
jarek-jerryjag:
mozna nie zdejmować dyfra dostaniesz się z boku . Jak już wyjmiesz tą część z dyfu . to aby zdjąć łożysko musisz zdjąć pierścień . Najlepsza metody która stosowałem jest rozwiedzenie pierścienia wiertłem a potem przecinakiem otworzenie . Resztę wywalisz na prasie. . Jak auto jest na podnośniku to zajmuje to około 2 godzin . Uważaj na podkładki pomiędzy półośką a dyferencjałem to są podkładki do ustawienia zbieżności tylnego koła.
sebek1111:
Sprawdz czy to na pewno luz na polosi, czy nie przypadkiem na lozyskach stozkowych na laczeniu wahacza ze zwrotnica.
jarek-jerryjag:
jeszcze moze być krzyżak n półosi.
dred:
Panowie, czytać ze zrozumieniem proszę. Wychodzi (a w zasadzie to wychodziła, bo już ogarnięte) flansza z dyfra tam gdzie zaznaczyłem na rysunku. Nie ma luzu nigdzie indziej. Poza tym nie wydaje mi się, aby podkładki wspomniane wyżej miały jakikolwiek wpływ na zbieżność. Co najwyżej mogą służyć do regulacji łożysk dyferencjału.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej