Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc

<< < (3/6) > >>

rmazurek:
Wieksze obciazenie daje wieksze cisnienie w dolocie - jesli nieszczelnosc jest niewielka to nie bedzie  slychac przy niskim obciazaeniu/ delikatnym przyspieszaniu)

Twoj Jag jest moze z 2010(lub okolic) - znalazlem temat w necie ktory sugeruje ze w tych latach byly kolektory ktore w miare czesto pekaly - od 2012 roku modelowego (podobno) wprowadzono modyfikacje ktore wzmocnily ten element.

Przeczysc go porzadnie - mozliwe ze uda Ci sie zobaczyc czy jest pekniety - tak znaczne "wyrzyganie" oleju moze sugerowac dosc duze pekniecie.

Poszukaj na laczeniach plaszczyzn - tam plastik jest najcienszy:

Shadow_956:
Tak, dokładnie luty 2010, auto ma przebieg 150tys.

W weekend podłączę jeszcze go pod komputer.

@rmazurek dzięki za zaangażowanie i za wszelkie sugestie, też zagłębiłem się w temat tych kolektorów i widzę ze to częsta przypadłość, bo byłem w szoku ze tak nagle cos się zepsuło wszystko grało, dzień wcześniej trasa 300km na pełnym bucie następnego dnia powrót i w połowie drogi świst. Jeszcze myślałem ze może cos z paliwem ze jadać na tej rezerwie zassał jakiś syf no ale później zajrzałem pod pokrywę i te zapocenie...

Powiedz mi jeszcze czy mogę delikatnie się poruszać autem czy raczej odstawić je i nie dotykać do czasu naprawy

nordyk:
Kruciec od intercoolera pewnie pękł. Popatrz stojąc przodem do silnika po lewej stronie przy podluznicy tam jak taka gąbka jest przy chłodnicach. Jedna osoba dodaje gazu a Ty patrz i słuchaj gdzie syczy i żyga olejem.


Janek gdzie ten drugi filtr dpf ? U mnie z tego co widziałem jest jeden za skrzynią. A po prawej stronie od spodu stojąc twarzą w stronę tylnej osi to katalizator. Siedząc w środku kat. Jest w tunelu środkowym po stronie prawego kolana kierowcy. Nie widziałem tam dwóch dpf ów.

zbychuro:
Mam to samo rok temu prawy,dzisiaj lewy -świst powyżej 2 tys obr. Delikatne zapocenie na górze kolektora,niestety do wymiany wraz z wszystkimi rurkami ,uszczelkami ,podkładkami w JRL 5,9 tys.Raczej powinno się to wszystko wymienić bo zostawiając stare elementy nie mamy gwarancji szczelności połączeń.Ale jest rada na zmniejszenie kosztów.To silnik PSA ,kupuję wszystkie części w serwisie Citroena 2,8 tys. i za robotę zaspiewali 1,4 tys. wychodzi 4,2 tys. I mamy 1,7 tys. w kieszeni a części są te same !!!Lewy w XF to przedni w C5 bo tam ten silnik poprzecznie ustawiony.

Shadow_956:
@zbychuro mówisz poważnie, trzeba te wszystkie elementy wymieniać, nie wystarczy wymiana jedynie kolektora/pokrywy?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej