Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)
Restricted Performance - coś z turbiną? Prośba o pomoc
SMiGACZ:
Witam! Pacjent - mój Jaguar XF 2011 3.0D S, ostatnio zaczął kopcić na czarno i swąd spalin jest inny niz zawsze, już nosem czuć ze cos jest nie tak :/ Dodatkowo zabrakło mu mocy w srodkowym przedziale obrotow (jakby nie bylo doladowania), do tego jedna z turbin, chyba ta od nizszych obrotow, zaczela mocno świszczeć. Bardzo prosze Was o pomoc w zrozumieniu ponizszych kodów błędów zanim oddam samochód do mechanika, chciałbym mniej wiecej wiedziec z czym to sie je i na co sie przygotowac...
P00BD PowerTrain Pending Manufacturer Defined
P006A PowerTrain Pending Manufacturer Defined
P0235 PowerTrain Pending Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit
Do tego samochód wszedł w tryb Restricted Performance. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
rmazurek:
Te dwa pierwsze błędy to odpowiednio:
Zbyt wysoki odczyt na MAF sensorze (przepływomierz)
Różnica odczytu cisnienia pomiędzy MAF i MAP sensorem.
Możliwe ze coś z przepływomierzem. Wymontuję, przeczysc, może pomoże, przynoszący sprawdź przewody.
KRISS:
jak świszczy to na to, że gdzieś ucieka ciśnienie...
Janek:
Miałem to samo w 3.0D remap z 211km na 302km. Przełącznik od załączania drugiego turba się zatarł. Świst przy 2350-2450obr/min plus "efekt turbodziury". Wymiana ca. 800zł. Często dochodzi do tego nierównomierne wypalenie DPF-a. W sensie w naszych kocurkach są dwa :)
SMiGACZ:
@rmazurek @KRISS dziekuje panowie za wskazówki :)
@Janek ooo, mój przypadek wygląda podobnie do Twojego, przynajmniej na pierwszy rzut oka/wstępne diagnozy... :)
W serwisie miałem niedawno czyszczony jeden z DPFów, ponoć był niemal kompletnie zabity sadzą - w przeciwieństwie do drugiego, który był w bdb stanie :-\
No i ten efekt turbodziury, który z prawie niewyczuwalnego zrobił się ogromny.
Mozesz podać więcej szczegółów? Co myślisz o tym świszczeniu, miales tak?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej