Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

Oleje i filtry do XF-a V6 benzyna 340 KM

<< < (2/2)

Ultra Violence:
Gdybym miał instrukcję pod ręką to bym Ci powiedział, ale przebywam teraz poza granicami kraju i nie mam takiej możliwości żeby sprawdzić. W necie też się ciężko dokopać do manuala, dlatego pytam na forum. Jedyne czego się dowiedziałem to, że oleju jednak idzie 6.9 l a nie 7,25 (tyle wchodzi do V8) więc generalnie informacje, które można odnaleźć w tym konfiguratorze millersa są o kant d**y :) Rodzaj oleju też wydaje się być 5W30  (tak podaje większość źródeł) a nie 5W20 jak u millersa, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Po to są fora, żeby usłyszeć opinie ludzi, którzy dany temat już zgłębili - gdybym miał jak to oczywiście dawno bym to sprawdził ale mój manual leży na półce w Gdańsku a ja jestem gdzieś na morzu północnym więc no nie mam takiej możliwości ;) Panowie naprawde nikt ostatnio nie zmieniał oleju w tym silniku ? :D

KRISS:
jak masz wczesny to masz normę fordowską 5w20 m2c 925a/b jak masz nowszy typ to jeździ na 0w20 z normą JLR 51.5122
na dole tej strony masz baner rockoil -  synthesis FE - dzwonisz, zamawiasz masz.
jak bardzo chcesz to Castrol Magnatec 5w20 ( jest zielony  nie da się go pomylić czymkolwiek innym
Filtry - knecht/mahle - cokolwiek.
Olej zmieniasz co 10 tys, albo czekasz jeszcze miesiąc na dokładny opis remontu kapitalnego i brutalnych kosztów napraw :)

aj126 (czyli 3.0 S/C) jest dość specyficznym silnikiem. ja bym go już dawno wsadził na motorsportowy 5w40, ale mam pewne obawy przepustowości smarowania, wynikający z budowy.

wchodzi między 6.5 a 7

Ultra Violence:
Wielkie dzięki ! na taką informację własnie liczyłem :)

xsnailx:
KRISS - jak juz jestesmy przy czestotliwosci wymian oleju to w moim sv8 manual pisze 16kkm a w ciezkich warunkach 8kkm. czy wystarczy co 10 kkkm czy upierac sie na 8kkm ?

KRISS:
wystarczy 10kkm bez przesady.
ale zaglądnąłbym olejowo też czasami do dyfra, do skrzyni, do kompresora...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej