Autor Wątek: Pomocy - zawał!  (Przeczytany 2360 razy)

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Pomocy - zawał!
« dnia: Wrzesień 25, 2017, 22:47:14 pm »
Mój Jag miał zawał... Jechał normalnie i nagle stanął na środku skrzyżowania. Zlawetowany do ASO, tam stwierdzili opiłki w misce olejowej i zatarcie silnika. Sugerowany koszt naprawy nieomalże wywołał zawał u mnie, więc musiałem podziękować... Co teraz? Może ktoś zna porządny serwis we Wrocławiu lub okolicach, który zająłby się reanimacją Jaga lub transplantacją nowego serca? Inne sugestie również mile widziane!!!

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Pomocy - zawał!
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2017, 08:39:15 am »
:( ale niespodzianka :(

Informacja jaki to silnik mogłaby ułatwić podpowiedź, jak również umożliwość oszacowanie realnych kosztów naprawy  :)
Może zakup używki z gwarancją i małym przebiegiem będzie bardziej opłacalny?

A czy powiedzieli co było przyczyną zatarcia? Silniki raczej nie zacierają się same z siebie...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2017, 08:50:25 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.287
Odp: Pomocy - zawał!
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 27, 2017, 09:48:09 am »
Odezwij się do KRISS-a.

Nie chcę wróżyć ale czy to nie kolejna ofiara olejów long-life?
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline phoenix0000

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Kocham to forum
Odp: Pomocy - zawał!
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2017, 10:04:11 am »
Witam serdecznie, mój kot 2 miesiące temu miał podobną przypadłość. Jeszcze go naprawiają tyle że w okolicach krk. Módl się by silnik nie był zapaprany olejem, u mnie praktycznie wymieniłem i wyczyściłem każdą część. Niektóre podzespoły trzeba było z USA sprowadzać co przedłużyło proces naprawy ale części tańsze o połowę. Koszt naprawy z częściami na chwilę obecną to 12 tys. Nie wiem natomiast jak to się będzie sprawdzać. Pozdrawiam

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Pomocy - zawał!
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 28, 2017, 23:28:09 pm »
A tak... taki przejęty jestem, że zapomniałem o szczegółach. To diesel 3.0S oczywiście. Ofiara filtrów long-life to raczej nie, bo samochód miał serwis w październiku zeszłego roku i chyba nawet 10000 km od tego czasu nie przejechał.
Co do przyczyna zatarcia to nie wiadomo, bo nie rozbierali do imentu (koszty, koszty!). Ale mógł pójść wtryskiwacz.

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Pomocy - zawał!
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 29, 2017, 18:55:04 pm »
No i co z tym wtryskiwaczem,znaczy jak jest to związane z zatarciem?

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: Pomocy - zawał!
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 01, 2017, 12:23:03 pm »
Mógłbyś napisać jaki  przebieg i rocznik?
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Pomocy - zawał!
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 01, 2017, 22:47:33 pm »
Rocznik 2010, przebieg 140000.
Co do wtryskiwacza pewności nie ma, bo trzeba by silnik rozebrać. Podobno uszkodzenie wtryskiwacza powoduje zalanie silnika paliwem, rozrzedzenie oleju i bum :-(

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Pomocy - zawał!
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 03, 2017, 11:34:52 am »
:-boks :-boks :-boks
W tym momencie cieszę się, że mam stary samochód i ewentualne uszkodzenie wtryskiwacza LPG kosztowałoby mnie 100zł.
Nie słyszałem jeszcze o czymś takim, to jakiś urok Jaguarów czy diesli w ogólności?

Czy to jest to sławne olejowe "bum" w silnikach 2.7D PSA?
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2017, 11:37:17 am wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Pomocy - zawał!
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 03, 2017, 15:15:34 pm »
Każdy diesel z DPF. Szczegolnie z przytkanym filtrem kiedy nie może sie dopalic i cały czas dolewa paliwa aby podbic temp. spalin.

Tutaj być może i uszkodzenie wtrysku. Aczkolwiek bardziej stawiam na dlugie interwaly olejowe ,a 3.0 ma i tak dalej bolaczki 2.7 czyli pekajace wały,  nadmierne zużywanie sie panewek itp
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8