Autor Wątek: s type 3.0 bład p1396  (Przeczytany 1870 razy)

Offline MarcinKrk

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
s type 3.0 bład p1396
« dnia: Wrzesień 30, 2017, 19:19:02 pm »
Witam kolegów z form

Posiadam kotka z 2002 roku liftowego z silnikiem 3.0 V6 po przeglądnięciu głównie angielskich for , bo na naszym temat raczej słabo poruszony i próbach napraw chciał bym zwrócić się z prośbą o pomoc kolegów z forum.
Od paru tygodni próbuję uporać się z błędem p1396 na 2 banku dodam że auto jeździ normalnie chodź z powodu tego błędu nie może przejść testu drogowego . Więc tak jak powinno być pewnie nie jest  :(
W czasie mojej walki sprawdzone : selenoid ( dokładnie 3 różne na podmianę na dwóch bankach na 1-wszym działają i brak błędu wiec obstawiam że dobre) , wiązka od czujnika do kości łączącej wiązki ( przejścia do kostki są ), czujnik położenia wałka ( tęż podmieniany brak błędów ). Olej na którym jeżdżę to Total 5w30 przejechane 10 tys km w najbliższym czasie do wymiany ale nie sądzę żeby to była jego wina , chyba  ??????
Zauważyłem taką prawidłowość : po skasowaniu błędu i przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów ( nie ma to znaczenia może być 5 , 10 km albo 20, od stylu jazdy też nie zależne) pojawia się błąd na skanerze , chodź nie wywala czeka ( lub od razu pali się czek).
Po zgaszeniu auta odczekaniu ok 15- 20 min , przekręceniu kluczyka i z czytaniu błędów  p1396 nie pojawia się.  Chyba że zapali się czek na desce do jest.
Powiem szczerze że skończyły mi się pomysły co do tego jak rozwiązać problem. Czy ktoś spotkał się już z tym i rozwiązał problem ? lub zna kogoś kumatego w Krakowie ?
Był bym wdzięczny za jakieś wskazówki dotyczące naprawy tej usterki. Pozdrawiam

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: s type 3.0 bład p1396
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 30, 2017, 21:13:29 pm »
Błąd wskazuje na uszkodzenie systemu zmiennych faz rozrządu.

Czy sprawdzałeś czujnik zmiennych faz rozrządu?

edit: rzeczywiście wskazuje na solenoid, który już sprawdzałeś. hmmm...

W biuletynie technicznym XT304-04, który co prawda dotyczy X-Type ale silnik jest ten sam...
http://www.bluejag.co.uk/Jaguar-XT-TechBullitens/XT303-04.pdf

... jest napisane że w/w błąd spowodowany jest prawdopodobnie mechanicznym uszkodzeniem systemu VVT lub wtyczki.
To też nic nowego nie wnosi, ale na stronie 29 jest opisane jak sprawdzić solenoid miernikiem.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2017, 21:24:50 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline MarcinKrk

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: s type 3.0 bład p1396
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 30, 2017, 21:23:41 pm »
No właśnie sprawdzałem, sprawa dziwna i brak mi już pomysłów.  Kurcze już sam nie wiem może wtyczka?  Chociaż nawet jak zamieniłem wiązkę z prawej na lewą to dalej pokazywał błąd banku 2 co by wskazywało na wiązkę którą też sprawdzałem, no chyba że ecm daje po jajach

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: s type 3.0 bład p1396
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 30, 2017, 21:25:30 pm »
Zobacz sobie ten biuletyn, wtyczka jest też tam podejrzana. Jest też instrukcja sprawdzenia solendoidów miernikiem i może jeszcze coś ciekawego znajdziesz.
Jest też jak sprawdzić połączenie VVT z ECU (strona 30). Tylko nie wiem czy w S-Type jest identycznie elektryka. Może trzebaby znaleźć S-Type electrical guide.
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2017, 06:36:10 am wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: s type 3.0 bład p1396
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 30, 2017, 21:27:40 pm »
Albo gubi ciśnienie oleju w mechanizmie zmiennej fazy (zużycie materiału) albo jakims cudem doszlo do przestawienia fazatora
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline MarcinKrk

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: s type 3.0 bład p1396
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 30, 2017, 21:42:57 pm »
No wiązkę niby sprawdzałem ale elektryki nie jestem, obstawiam wiązkę bo jak z 2 banku kable od vvt dam na 1 bank to dalej jest ten sam błąd,  a jak by był to czujnik na 2 banku to błąd powinien wtedy wyskoczyć że niby na 1pierwszym. Przestudjuje jeszcze jak sprawdzić to przyłączenie z ecm w biuletynie ale chyba bez pomocy kogoś co się orientuję się nie obejdzie :(

Offline MarcinKrk

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: s type 3.0 bład p1396
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 30, 2017, 21:50:06 pm »
Wydaje mi się że w sce jest inaczej, i to na pewno jest taki biuletyn dla s typa?

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: s type 3.0 bład p1396
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 03, 2017, 11:39:19 am »
To jest do X, więc schematy elektryczne pewnie będą inne, ale wydaje mi się że sama diagnoza błędu taka sama.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2017, 13:11:35 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline MarcinKrk

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: s type 3.0 bład p1396
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2017, 21:04:13 pm »
penie tak :). po paru dniach obserwacji i prób wychodzi na wiązkę idącą z 2 banku lub komp. Wiązkę mam już grzebaną bo mam silnik wymieniany na przed liftowy przez poprzedniego właściciela więc nie dojdę czy jest ok bo bo sprawdzeniu pinów na wtyczce łączącej wiązki wychodzą jakieś dziwne rzeczy , po zrobieniu obejścia od czujnika do kostki samochód padł nic nie działało. Musiałem wrócić do stanu pierwotnego , nie wiem czy obwody powinny się gdzieś jeszcze w wiązce łączyć z innymi  , na schematach wychodzi że nie. Wiązkę już zamówiłem więc będę się kierował w stronę kompa. Mam pytanie czy oprócz różnicy w połączeniu osprzętu z  pinami na kompie elektryka różni się między przed a po lift?
a mam jeszcze prośbę a właściwie pytanie czy są jacyś forumowicze z Krakowa którzy posiadają wersję przed i po liftową i mogli by udostępnić auto na szybkie  oględziny do porównania z mim?