Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

Xj 6 4.2 1985 ustawienie kolejnosci zapłony

<< < (2/3) > >>

jarek-jerryjag:
tomaszwarszawa  dopiero ty złapałeś mój czeski błąd  ( 5 lat -dobre)
"Większość podaje kolejność to 153624 (we wpisie jarek-jerryjag jest inaczej)"
 oczywiście ze 153624
 Znając to ustawienie można tez łatwo ustalić kolejność w V12 . co drugi:
1A..5A..3A..6A..2A..4A
 ..6B..2B..4B..1B..5B..3B.

 
 

tomaszwawa:
Jarek, pewnie wszyscy wiedzą jaka jest kolejność, więc machnęli ręką ;-)

Czy możesz skomentować moje pytania o pierwszy cylinder?

Czy faktycznie trzeba sprawdzać palcem kompresję, żeby wiedzieć gdzie ma być podłączony pierwszy cylinder? Czy to nie jest z góry określone np. przez pozycję czujnika podciśnienia?

jarek-jerryjag:
Widziałem źle założony   "ząb- trzpień" który obraca aparat zapłonowy .
 Zamiast rozbierać silnik szybko można  znaleźć cylinder 1.
 O jakim czujniku podciśnienia piszesz?
 

tomaszwawa:
W tym komentarzu https://www.jaguarforums.com/forum/xj6-xj12-series-i-ii-iii-16/series-3-4-2-dizzy-cap-wiring-order-195718/#post1831384 jest skan z Haynes Manual (poniżej) i tam to się nazywa "vacuum capsule".



Dodam na wszelki wypadek, że poprawność tego diagramu jest kwestionowana.

jarek-jerryjag:
Ok . teoretycznie w tym modelu  nie ma dużych  możliwości zainstalowania  obudowy aparatu zapłonowego z "Vacuum Capsule"
Jednak remontując silnik można  źle zainstalować trzpień na którym jest mimośrodowe nacięcie który ustawia ośkę palca w aparacie zapłonowym .
Wtedy jest problem ze jak na zdjęciu #1 nie będzie na tym miejscu.
I czeto zanim robić drugą przebudowę lub zmieniać i ustawiać walki  to prościej jest zmienić położenie przewodów w aparacie zapłonowym .
Jeśli masz silnik który przedtem palił i nikt go nie dotykał to w 100% to zdjęcie pokazuje poprawny układ.
 PS  w niektórych Jaguarach fabryka nie robiło przy aparacie zapłonowym "Vacuum Capsule" .

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej