Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
Xj 6 4.2 1985 ustawienie kolejnosci zapłony
jarek-jerryjag:
tomaszwarszawa dopiero ty złapałeś mój czeski błąd ( 5 lat -dobre)
"Większość podaje kolejność to 153624 (we wpisie jarek-jerryjag jest inaczej)"
oczywiście ze 153624
Znając to ustawienie można tez łatwo ustalić kolejność w V12 . co drugi:
1A..5A..3A..6A..2A..4A
..6B..2B..4B..1B..5B..3B.
tomaszwawa:
Jarek, pewnie wszyscy wiedzą jaka jest kolejność, więc machnęli ręką ;-)
Czy możesz skomentować moje pytania o pierwszy cylinder?
Czy faktycznie trzeba sprawdzać palcem kompresję, żeby wiedzieć gdzie ma być podłączony pierwszy cylinder? Czy to nie jest z góry określone np. przez pozycję czujnika podciśnienia?
jarek-jerryjag:
Widziałem źle założony "ząb- trzpień" który obraca aparat zapłonowy .
Zamiast rozbierać silnik szybko można znaleźć cylinder 1.
O jakim czujniku podciśnienia piszesz?
tomaszwawa:
W tym komentarzu https://www.jaguarforums.com/forum/xj6-xj12-series-i-ii-iii-16/series-3-4-2-dizzy-cap-wiring-order-195718/#post1831384 jest skan z Haynes Manual (poniżej) i tam to się nazywa "vacuum capsule".
Dodam na wszelki wypadek, że poprawność tego diagramu jest kwestionowana.
jarek-jerryjag:
Ok . teoretycznie w tym modelu nie ma dużych możliwości zainstalowania obudowy aparatu zapłonowego z "Vacuum Capsule"
Jednak remontując silnik można źle zainstalować trzpień na którym jest mimośrodowe nacięcie który ustawia ośkę palca w aparacie zapłonowym .
Wtedy jest problem ze jak na zdjęciu #1 nie będzie na tym miejscu.
I czeto zanim robić drugą przebudowę lub zmieniać i ustawiać walki to prościej jest zmienić położenie przewodów w aparacie zapłonowym .
Jeśli masz silnik który przedtem palił i nikt go nie dotykał to w 100% to zdjęcie pokazuje poprawny układ.
PS w niektórych Jaguarach fabryka nie robiło przy aparacie zapłonowym "Vacuum Capsule" .
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej