Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
XJ81Nie pali na wszystkie cylindry strasznie przebiera po dodaniu gazu.
wwiecha:
Chyba czeka mnie to samo w takim samym silniku. U mnie też długo stał i nie chodzi "jedwabiście". Brzmi jak v8, a nie v12, ale trzyma obroty i ma moc. Daj znać, czy pomogła wymiana świec i kabli :) Ciężko coś o naszym silniku znaleźć w internecie, ale na forach bmw 8 czytałem, że w v12 często kwestia właśnie świec i kabli. Ewentualnie lewe powietrze w dolocie, ale wtedy wolne obroty nie są stabilne, a nierówna praca jest nierówna (nierówność pracy nie jest jednostajna) ;)
Witek12345:
Warto oczywiście sprawdzić,czy sam silnik jest w dobrej kondycji,czyli jakie mamy ciśnienie na cylindrach. Po 10 latach postoju czyścimy/płuczemy zbiornik paliwa. W jaguarowych V12 często świece były zalewane przez wtryski. A jak wyczerpie się nam inwencja i chęci do majsterkowania,to dalej już wiadomo,wizyta w banku po kredyt,auto na lawetę i poszukujemy ludzi,którzy znają się na tych silnikach. Wizyty u przypadkowych (przypadkowych w tej sprawie) mechaników są godne sfilmowania. Podnosimy maskę i.... niedowierzanie,panika,kręcenie głową,dezaprobata,czyli:"zabierzcie to ode mnie".
Powodzenia!
foxik2004:
No niestety za dużych zmian nie widzę. Ale coś tam lepiej chodzi fakt faktem nie wymieniłem świecy 1a i 1b jutro to zrobię. Zauważyłem ze brakuje mi rurki idącej od czegoś koło pokrywy zaworów B do rury od powietrza.
Paliwo zalane 80 litrów :D
Co mnie jeszcze irytuje to fotel kierowcy. Jak przyciskam przycisk do przodu i albo do tyłu to i tak idzie do przodu, i tym sposobem nie mogę już usiąść za kółkiem. jest jakiś sposób na manualne odsunięcie fotela?
No i to fuse 2???
Znacie jakiś dobrych fachowców w obrębie Poznania(jeszcze się nie poddaje ale warto wiedzieć)?
jarek-jerryjag:
Fuse #2 to pudełko z bezpiecznikami po lewej stronie . Jest tam ich sporo i czasami któryś wywala albo zasiedziałe pudełko. szczególnie wtyczki za pudełkiem.
silnik zle chodzi . wymiana świec sprawdzenie kompresji to jest wtedy łatwe. ale przed wymianą sprawdzić jak pali wydech . czyli lewa ręka za wydechem lewym prawa za wydechem prawym . To jest podstawa w tych autach . czasami jedna cewka nie działa i ludzie jeżdżą na tylko 6 garach. . Jeśli nie pali dalej nie pali to najprościej podjechać do warsztatu który ma stary oscyloskop . Tym samym mozna szybko ocenić co i kory cylinder nie pali .
siedzenie poszło do przodu to zdejmij samo siedzenie i tam sa silniczki . dojdź który nie dała i na krotko sprawdz co i jak . Dobrze ze to nie x300 czy pozniejszy Jag w którym dolnej poduszki siedzenia niestety nie mozna zdjąć., bez wyjęcia całego fotela.
Jak oglądasz kopułkę to najważniejsze czy nie ma zielono białego osadu wewnątrz i nie jest pęknięta. . też warto zdjąć odkręcić palec rozdzielacza aby obejrzeć jego stan od srodka. czasami zdarza sie ze ma przebicie .
Nawigacja
Idź do wersji pełnej