Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
XJ40 - Buczenie
(1/1)
szummic:
Cześć i czołem,
Od niedawna jestem posiadaczem XJ40 - 1992 rok, silnik 3.2. Małymi kroczkami staram się doprowadzić go do stanu idealnego. Samochód jest już po dużym serwisie - dlatego też zdecydowałem się na nieco dłuższą, bo ponad 400 km, podróż. Wszystko pięknie cacy, natomiast w połowie drogi "coś" zaczęło delikatnie buczeć wewnątrz, tak bardziej z tyłu kabiny (ad. 1 - z zewnątrz jest to praktycznie niesłyszalne, ad. 2 - nie jest to pompa paliwa, która pomrukuje nieco inaczej i słychać ją jedynie w bagażniku). Dźwięk uaktywnia się po uruchomieniu silnika i jest słyszalny niezależnie czy samochód jedzie, stoi, hamuje, przyspiesza. Cały czas z taką samą częstotliwością.
Będę wdzięczny za wszelkie rady.
Pzdr, Michał. :-tylko
jarek-jerryjag:
Ja jednak bym podejrzewał pompe paliwową . Jak masz mało benzyny w zbiorniku toi mozesz otworzyc zbiornik tam gdzie jest pływak połozenia benzyny i wtedy ocenisz czy to nie ten sam dźwięk gdy auto chodzi. mozesz użyć patyk aaby ruszyć pompą . ona jest zamocowan aw gumie i guma powinna wygłuszać dzwięki , jednak czasami guma robi sie luzna i moze sywarzać dziwn edzwięki . Sprawa druga to poproś aby ktos jechał autem a ty usiac z tyłu i posłuchaj gdzie i skąd to słychać. Ja niestety mam słabe uszy i zawsze szukam osób grających na instrumentach aby ocenili gdzie jakiś dziwny dzwięk dochodzi, oni mają super uszy.( sorry za dygresje ale to szczera prawda .
Jeszcze jako ciekawostka. miałem klienta który mówił ze jak wozi na tylnym siedzeniu teściową to ona słyszy śpiewy mnichów . on nic nie słyszy radio ma wyłączone , tylko jego teściowa. -to w 100% prawda. wziąłem kolegę jako kierowcę i ja na tylne siedzenie przy szybkości 60+ mil na godzinę i ja coś zacząłem słyszeć jakby z tylnej szyby - moze i mnisi ale co ??? Jak zaczęła być moda na zakładanie komórek do samochodów czasy starych komórek analogicznych to zakładki tez małe antenki spiralki na tylnych szybach . na początku te spiralki były widoczne i bez osłony . gdy jechało się szybko wiatr robił rezonans i przenosił na szybę i to słychać było jak z daleka mnisi śpiewają . po zalozeniu plastykowej rurki na sprężynkę mnisi ucichli.
szummic:
Okej, tak zrobię. Można wymienić samą gumę czy trzeba kupić nową pompę paliwową?
jarek-jerryjag:
najpierw trzeba być pewny co piszczy . Aktualnie nie jest łatwo znaleźć części do tych aut .
pompa jesli znajdziesz nową oryginalną to 600+ dolców do tego ta guma która od lat jest nie dostępna to znowu $$$ 20 -60 na ebay ale tzreba być pewny z enie jest gorsza od twojej czyli mieć gwarancje na to ze oddadzą forsę gdy odeślesz bo zl eopisali . tylko robic pzrez Ebay gdy pzrez nich kupiłes (ebay zalezy na kupcach to w 100% masz zwrot forsy0 . Niby to łatwe napiszesz do Ebay ze gum anie tak ajak opisali. ale czytaj drobny druk.
nic nie rób za nim nie będziesz pewny co piszczy,.
PS ja ostatnio kopiłem dwie pompy do V12 1994 te same pompy jak twoje ale dwie , ktore sa wbudowane w obudowie plastikowaą . super zapłaciłem 50 dolców z jedną i jak je dostałem to okazało się ze pompy nie nadają się do zamontowania- rurk aodprowadzajaca była za szeroka. około 3mm . #1 to ze kupiłem kit czyli pompe i dwa filtry które powinno się zamocować w tej plastykowej obudowie pompy. OK kupiłem na ebay mogłem zwrócić ale zanim wziąłem się za reperacje to minęło parę miesięcy .( moja wina) . Teraz wszystko czy tanie czy drogie aktualnie jest robione w chinach. Jak stwierdzic co jest dobre ( grać w lottrie taka sama szansa, aby mieć dobra część .
długo na ten temat pisać .
Ja staram się znaleźć pompy takie jak oryginalne ale aby nie było napisane ze pasują jak oryginalne lub reprodukcja.
oryginalna pompa miała napis na obudowie
zapsane na obudowie WALBRO a z prawej strony AOU168
niżej 5CA111 i na samym dole 29509-1
MADE IN USA.
Nie znaczy ze kupiło się pompę " fabryczną"i jesteśmy szczęśliwi . w 100% te pompy tez są robione w chinach tylko ze mają lepszą kontrole plus lepszą gwarancje .
Nawigacja
Idź do wersji pełnej