Autor Wątek: KOŁO PASOWE WAŁU  (Przeczytany 1580 razy)

Laura

  • Gość
KOŁO PASOWE WAŁU
« dnia: Sierpień 29, 2017, 08:47:45 am »
Witam. Jak można sprawdzić usterkę paska koła dwumasowego?. Jakię są objawy? U mnie przy obniżonych obrotach słychać charakterystyczny stukot. Czy tego typu objawy mogą być przyczyną innego uszkodzenia?

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Odp: KOŁO PASOWE WAŁU
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 29, 2017, 10:39:26 am »
Chodzi Ci o koło zamachowe dwumasowe ? To nie jest koło pasowe.

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: KOŁO PASOWE WAŁU
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 30, 2017, 08:42:38 am »
Często wystarczy założyć sprzęgiełko na alternator i problem znika. Mi zaczęło hałasować kilka miesięcy po wymianie całego zespołu paska razem z dwumasowym kołem pasowym. Najpierw wymieniłem na sprzęgiełko jakiejś dziwnej firmy, ale szybko padło. Teraz mam sprzęgiełko INA i jest spokój. Jak poszukasz to na forum jest wszystko opisane łącznie z nr sprzęgiełka. Z tym, że mowa o dieselu. Może się okazać, że problem nie minie i trzeba będzie wymienić napinacz albo koło pasowe, ale sprzęgiełko i tak nie zaszkodzi, bo wydłuży żywotność reszty elementów.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: KOŁO PASOWE WAŁU
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 30, 2017, 11:06:18 am »
Wydaje mi się że to koło nie jest dwumasowe tylko z tłumikiem drgań,czylki prawie na jedno wychodzi ,jednak dwumas to już całkiem inny "obszar".

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: KOŁO PASOWE WAŁU
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 30, 2017, 12:31:36 pm »
Dwumas to właśnie jest koło zamachowe z tłumikiem drgań fachowo zwane dwumasowym kołem zamachowym i pełni dokładnie taką samą funkcję jak dwumasowe koło pasowe nazywane również kołem pasowym z tłumikiem drgań lub małą dwumasą. Niestety w tdci zespół paska jest wadliwy i problem hałasowania szybko powraca, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest założenie na alternator zamiast sztywnej rolki, sprzęgiełka zwanego inaczej wolnym kołem alternatora i działającym na zasadzie wolnobiegu w rowerze. Przechodziłem przez to dwa razy, bo zapierwszym razem kupiłem tani zamiennik sprzęgiełka który się rozlecial.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: KOŁO PASOWE WAŁU
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 30, 2017, 15:27:13 pm »
Koło pasowe, a więc "mała dwumasa" i ta się ja nazywa, stuka metalicznie.
Wali tak, że słychać to z daleka i nie da się pomyliś z niczym innym.
Oryginał Dayco - jest zresztą tematów od cholery co i jak.

Ale objaw to walenie metaliczne na niskich obrotach pierw.
Każdy mechanik wsadzi ucho pod maskę w okolice osprzętu i będzie wiedział czy to to czy nie.
Uwalona sprężyna na napinaczu powoduje dzięki "falujących obrotów" silnika.