Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
sobrus:
Z torque jakoś się nigdy nie polubiłem. Używam polski Piston oraz ODB Car Doctor Free. Oba mają możliwość sprawdzenia LTFT i STFT (czyli to co napisał Kamilos_sid).
Piston:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clockworkbits.piston
OBD Car Doctor Free
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pnn.obdcardoctor
Ten drugi wydaje się być bardziej zaawansowany, ale Piston jest przynajmniej dla mnie bardziej niezawodny jeżeli chodzi o łączenie się z autem.
Świeca może być uszkodzona nawet nowa, znam przypadek że mechanik wsadził świecę która mu upadła i wygięła się elektroda.
Zapchany kata ma następujące objawy:
- wszystko jest cacy < 4k rpm
- powyżej 4k rpm silnik się dusi, auto nie jedzie, nie wkręca się na obroty, wydaje tępy odgłos, miga żółta dioda a potem wywala checka z CRUISE NOT AVAILABLE i odcina paliwo.
Błędy przykładowo P0300, P0302, P0304, P0306, P1314, P0420. Wszystkie na raz. Sam czwarty cylinder to moim zdaniem za mało, chociaż wiadomo - różnie może być.
Ad4.
Na sylikon to moim zdaniem nie robota. Miałem tak "uszczelnione" przez mechaników zawory IMT. Sam kupiłem uszczelki na v12 i najwięcej czasu zajęło mi pozbycie się sylikonu.
Możliwe że 5 cylindrów wyszło OK, a ten jeden nie.
W razie czego uszczelki są tu:
https://sklep.v12.com.pl/search/search?st_search%5Bsearch%5D=uszczelka+kolektora+ss%C4%85cego&st_search%5Band_search%5D=1&st_search%5Bdetail%5D=
Driv3rrrr:
Jak na moje winny ten "sulikon". Na zimnym jest sztywny, zaciaga lewizne przez co silnik kuleje. Z racji ze zaciaga lewizne sonda łapie błąd bo za dużo powietrza. To samo z wypadaniem zaplonu. Ma za dużo powietrza do paliwa.
Po nagrzaniu kit mieknie, kasujesz błądi dziala
gelu1:
Dziś byłem pod troszkę lepszym kompem i ja nie wyłapałem tego, że na blokach pomiarowych pokazuje temperaturę silnika -40C (minus). Więc na tą chwile jest przypuszczenie, że czujnik temperatury (który-ten od góry przy termostacie?) lub kable przerwane, lub upalony sterownik silnika. Teoretycznie coś w tym może być bo spalanie tez jest, ze na 20 litrach zrobione 70km. Może leje paliwo ile wlezie i pokazuje wypadanie zapłonu. Chce dziś sprawdzić czujnik omomierzem, tylko nie wiem jakie wartości powinien pokazywać. Macie jakieś sugestie?
sobrus:
A ta temperatura -40C jest stała czy się zmienia?
Jak odłączysz czujnik to jest jakaś zmiana?
Może po prostu czujnik uszkodzony, a nie kable przerwane.
Dalej nie widzę powodu, dla którego akurat 4 cylinder miałby problem, skoro temperatura jest mierzona dla całego silnika.
gelu1:
Cały czas -40C bez zmian po odpięciu czujnik o ile ten właściwy odpinałem czyli patrzą od góry między 1 a 2 cylindrem. Szara wtyczka i dwa kabelki.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej