Chciałbym podzielić się informacją, iż jest możliwość pozbycia się koła dwumasowego w naszych benzynowych kotach.
Otóż miałem w moim aucie problem z płynną zmianą biegów z 1 na 2 oraz z 2 na 3. Występowały również drgania na pedale sprzęgła. Próbowałem odpowietrzyć układ, niestety to nic nie pomogło.
Zacząłem przeglądać fora forda i doczytałem się, iż w mondeo mk3 w wersjach 3.0 były montowane koła dwumasowe, natomiast w wersji 2.5 instalowane były koła sztywne.
Zatem jeśli ktoś miałby ochotę przejść na jednomasę w jagu to potrzebuje koło zamachowe, tarczę sprzęgłową, docisk, wysprzęglik, rozrusznik od jednostki 2.5v6 (mk3). Co do samego rozrusznika to możliwe, że pasowałby ten oryginalny jaga, lecz dla pewności zamontowałem od mondeo.
Modyfikację tą zastosowałem w swoim 2.1v6, nie wiem jakby to się spisywało w 2.5v6 przy napędzie 4x4. Z tego co wyczytałem na forum forda to dla jednostki 3.0v6 to sprzęgło jest za słabe i może się ślizgać.
Dodam jeszcze, że zmiany tej można dokonać tylko przy skrzyni MTX75 (5 biegów).