Autor Wątek: Sztywne koło zamachowe  (Przeczytany 1519 razy)

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Sztywne koło zamachowe
« dnia: Październik 09, 2017, 14:07:10 pm »
Chciałbym podzielić się informacją, iż jest możliwość pozbycia się koła dwumasowego w naszych benzynowych kotach.

Otóż miałem w moim aucie problem z płynną zmianą biegów z 1 na 2 oraz z 2 na 3. Występowały również drgania na pedale sprzęgła. Próbowałem odpowietrzyć układ, niestety to nic nie pomogło.

Zacząłem przeglądać fora forda i doczytałem się, iż w mondeo mk3 w wersjach 3.0 były montowane koła dwumasowe, natomiast w wersji 2.5 instalowane były koła sztywne.

Zatem jeśli ktoś miałby ochotę przejść na jednomasę w jagu to potrzebuje koło zamachowe, tarczę sprzęgłową, docisk, wysprzęglik, rozrusznik od jednostki 2.5v6 (mk3). Co do samego rozrusznika to możliwe, że pasowałby ten oryginalny jaga, lecz dla pewności zamontowałem od mondeo.

Modyfikację tą zastosowałem w swoim 2.1v6, nie wiem jakby to się spisywało w 2.5v6 przy napędzie 4x4. Z tego co wyczytałem na forum forda to dla jednostki 3.0v6 to sprzęgło jest za słabe i może się ślizgać.

Dodam jeszcze, że zmiany tej można dokonać tylko przy skrzyni MTX75 (5 biegów).

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2017, 18:42:35 pm »
Jak się orientowałem w tym temacie w przypadku diesela, to koszta nowego zestawu sprzęgła z dwumasem były takie same jak w przypadku sztywnego koła, a nie wiadomo do końca jakie to będzie miało konsekwencje dla skrzyni i wału korbowego, bo jednak dwumas tłumi lepiej niż sprężyny w tarczy i do tego sprzęgło z dwumasem zmienia się co około 200 000 czyli drugi raz jest praktycznie dozywotni. Dlatego ja założyłem nowy dwumas. Podejrzewam, że w przypadku benzyny 2.1 kosztów będzie podobnie.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Odp: Sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2017, 18:49:31 pm »
Oczywiście, że koszty podobne. Jednak w benzynie na pewno drgania są mniejsze niżeli w dieslu ;)

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2017, 19:38:38 pm »
Dlatego stwierdziłem, że skoro koszty podobne to nie będę kombinować bo i tak już pewnie tego drugi raz robić nie będę musiał, więc niech jest po fabrycznemu.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Odp: Sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2017, 21:30:56 pm »
No jasne ;) Chciałem jedynie podzielić się z użytkownikami forum informacją, iż istnieje taka możliwość modyfikacji :)