Dział Techniczny > XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96)
XJS 1994 4.0 L Kopci
Maciejcat:
Tak jak pisałem wyżej dymienie na niebiesko oznacza spalanie oleju , na czarno zbyt bogatą mieszankę paliwa.
Post wyżeje masz dokładnie opisane co oznacza kolor dymienia .
jarek-jerryjag:
jkam nie wiem dlaczego ktoś podłącza nową aparaturę do auta które jest ze sterownikiem OBD1 . szczególnie długo czy krotko terminowe podwójne dawki paliwa . wygląda ze masz auto V8 ???
al e jesli chcesz dobrze zdiagnozować auto to sprawdź jakie masz spalanie CO i HC . Jeśli olej spalasz To co pisze maciejcat w 100% sie zgadzam . to niedługo katalizator poleci przez olej.
Numer jeden to uszczelki na zaworach ale tez prowadnice zaworów . Kiedyś miałem xj40 z 1994 195 tys mil ,kopcił na niebiesko . spieszyłem sie zdjąłem głowicę wymieniłem uszczelki i go . Po 10K znowu kopcił . I robota podwójna prowadnice były luźne musiałem jeszcze raz zdjąć głowicę aby sprawdzić co złego i zmniejszyć tuleje.
auto miało sporo mil tak ze nie warto było zmieniać prowadnic tylko je skurczyć. wystarczy na następne 80 tys km + .
jkam:
Dzięki za podpowiedź. Generalnie radzisz aby zacząć od wymiany uszczelniaczy i prowadnic zaworów? Auto ma oczywiście silnik V6 4.0L Czy tak duże spalanie paliwa może być powiązane ze spalaniem oleju. Czy bardziej bogata mieszanka nie jest spalana powoduje kopcenie? Co dokładnie mam sprawdzić aby sprawdzić te kopcenie?
jarek-jerryjag:
jkam Jak długo kopci i czy kopci na niebiesko moze na biało-niebiesko albo na czarno ??? Jak pisałeś kopci na niebiesko to w 100% olej . jednak jak rozgrzejesz auto to powinno przestać mocno kocić. Ja zawsze wole więcej zdiagnozować zanim silnik zacznę rozbierać . sprawdz kompresie , spytaj sie znajomych mechaników co myślą dlaczego i jak kopci.
Ja aktualnie też robię xjs z 1994 R6 . Kupinem bo niby uszczelka pod głowicą . Super dobry deal 8 godzin i jadę . jak zdjąłem głowicę to okazało się ze jedna tuleja skorodowane - za długo stał i woda zeżarła tuleje . i zamiast 8 godzin robiłem ponad tydzień i jeszcze walczę ale już nie z silnikiem inne du...ele .
PS ty chyba masz silnik rzędowy R6 a nie V6 . V6 dopiero zaczęli do Jaga wkładać po 1999 roku!
truten23:
Jkam, po pierwsze masz R6 ;)
w pierwszym poście piszesz że kopci na niebiesko, jeśli tak to spala Ci olej. Pytanie czy kopci tak tylko przez chwilę, czy ciągle. Jeśli ciągle to więc robota silnika.
Ciekawi mnie ta korekta długoterminowa. No ale w sumie może ona wynikać ze spalania oleju.
Układ dolotowy szczelny?
Minęło sporo czasu, co wywalczyłeś?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej