Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
ciezko zapala gdy zimny
paweeeel:
wczoraj sprawdziłem znowu VCM...udalo mi się złapać błąd FUEL FAIL 16.Mam uzy problem z VCM bo na włączonym zapłonie swieci ANTI LOCK i ten czerwony wykrzynik więc VCM od razu wyswietla FAIL :(
Jakub32:
Padł Ci czujnik temperatury zasysanego powietrza, mający wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu przy różnych temperaturach powietrza, mam gdzieś luźny w garażu, używany, ale sprawny. Wkręcany jest w plastikowy element za harmonijką gumową na przepustnicy w stronę filtra przepływomierza, z wpiętą dwupinową wtyczką, być może go nie ma, albo się wykręcił, stad może to syczenie
paweeeel:
dziękuję za pamoc,niestety teraz jestem w Anglii wiec raczej nie wpadne do kraju:) Tutaj za nowy muszę dać 13 funtów plus wysyłka( więc spoko ) Czujnik jest wkrecony i mocno trzyma.Ja jeszcze obstawiam uszczelke kolektora dolotowego.Myslisz że ten uszkodzony czujnik tez odpowiada za zbyt duże spalanie i brak mocy ??? Przepraszam za glupie pytania ale to pierwszy Jaguar jakim jeżdzę i sie po prostu nie znam :)
paweeeel:
no jasne...wiem że przez internet auta nie naprawisz...chodzi mi tylko na co zwrocic uwage.
Wiec tak....jak podniesiesz maske slychac syczenie z lewj strony ( proszę pamietac ze to ANGLIK ) w srodku slychac rytmiczne pukanie , czestoliwosc tego pukania zwieksza wraz z dodawaniem gazu.Zmieniłem w samochodzie swiecie,kable wysokiego napiecia , filtr powietrza i paliwa, nowa kopulka i palec... Zapala ciezko gdy jest zimny,swieci sie kontrolka CHECK ENGINE od momentu uruchomienia auta...czasami w czasie jazdy zgasnie kontrolka.....kod błędu FUEL FAIL 16.Syczenie i pukanie miałem od momentu kupna samochodu....kontrolka CHECK ENGINE pojawila sie jakies tydzien temu gdy rano chcialem go odpalic i po prostu nie chcial zaskoczyc... ( prawdopodobnie kolega zapomnial zatankowac ) Dolalem wiec 5 litrow paliwa i zaskoczyl ale od tego momentu dziwnie chodzi...wlasnie ta kontrolka i brak mocy....jak depniesz na kick-down to dlawi sie i nie wie czy jechac do przodu czy do tylu:)
To chyba wszystko...wiecej grzechów nie pamiętam
roberturszula:
ja też uważam,że to czujnik wału jeśli chodzi o o moc.piszesz,iż wymieniłeś przewody,świece,kopułkę i palec to wymień jeszcze kondensator jak siedzi to iskra będzie lecz słaba.zobacz jeszcze czy czsem silnik się nie kończy.
na uruchomionym silniku wyciągnij bagnet do kontroli oleju w silniku jeśli wydobywa się stamtąd dym to radzę oszczędzać silnik bo na full to długo nie pożyje.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej