Autor Wątek: Jaguar XF 4.2 2009 - skomplikowana sytuacja  (Przeczytany 2264 razy)

kiub

  • Gość
Jaguar XF 4.2 2009 - skomplikowana sytuacja
« dnia: Sierpień 04, 2017, 20:13:40 pm »
Witajcie,

Zakładałem, że mój pierwszy post na tym forum nie będzie dotyczył problemów z autem, ale cóż. Niespełna dwa miesiące temu kupiłem swojego pierwszego w życiu Jaguara.
Poniżej opisuję sytuację jaka mnie zastała z prośbą do Was mądrzejsi koledzy o jakieś wskazówki czy porady - a nóż ktoś z Was miał podobny problem i byłby na tyle uprzejmy by podzielić się doświadczeniem.

Model: Jaguar XF 4.2 298KM Luxury (z gazem, ale to raczej nieistotne). VIN: SAJ WA05B 09HR0 8210

Od samego początku działy się dziwne rzeczy z elektryką - mianowicie zdarzyło mu się "zrestartować komputer" - chodzi o ustawienia jednostek itd (ale np. zestaw ustawień pamiętał). Zdarzyło się to może ze 3 razy. Po 3 tygodniach w trakcie jazdy wyświetlacz zaczął "mrugać" i "resetować się" - po czym zapaliła się lampka poduszek powietrznych, a dosłownie dwie minuty później samochód wyłączył się w trakcie jazdy (przy prędkości ok 25km/h).  Selektor biegów się schował i auto przestało odpalać (komputer normalnie się włączał, klimatyzacja itd - natomiast silnik nie chciał zapalić).  Po ok 50 minutach auto normalnie zapaliło  - oczywiście w zgodzie z prawami murphiego gdy laweta była gotowa do załadunku. Tak więc auto zostało przetransportowane do warsztatu samochodowego. Chłopaki walczyli z autem dwa tygodnie - niczego nie potrafili znaleźć, wszystko działało sprawnie. W końcu "wzięli się" za naprawę czujników parkowania (kupiłem auto z niesprawnymi - zarówno przód i tył). I tak chłopaki z warsztatu zaglądając po odkręceniu lewego nadkola z przodu zdiagnozowali:
- zaspawaną śrubę na zwrotnicy (prawy przód) - oznaczenie C2P25454 (czy to w ogóle prawidłowa część, bo wydaje mi się na podstawie Google, że niekoniecznie),
- przeciętą wiązkę elektryczną przy zderzaku - oznaczenie C2Z2110 (przecięte kable to ponoć poduszki?),
- całkowity brak wiązki w kabinie pojazdu - oznaczenie C2Z3647
- konieczność wymiany modułu sterowania poduszkami powietrznymi - oznaczenie C2Z9457
- "nie są pewni, czy poduszki powietrzne w ogóle w samochodzie są".

Jestem laikem w temacie, dlatego założyłem, że może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc i ew. coś doradzić. Mi nasuwają się pytania:
- czy da się stwierdzić (bez ściągania deski rozdzielczej), że wiązka o oznaczeniu C2Z3647 (https://www.northeastjaguarparts.com/oem-parts/jaguar-wire-harness-c2z3647) nie istnieje w aucie i czy auto bez niej jest w stanie normalnie działać?
- czy powyższa wiązka (C2Z3647) to również ta wiązka?: http://www.ebay.com/itm/2009-JAGUAR-XF-4-2L-SC-X250-1-XF-ENGINE-MOTOR-WIRE-HARNESS-WIRING-OEM-/222551873739?hash=item33d12018cb:g:cRQAAOSwvjdZSHpb&vxp=mtr - teoretycznie piszą, że pasuje do mojego auta
- co możę oznaczać zaspawana śruba na zwrotnicy (krzywe auto?) Kupiłem raport VIN i znalazłem w historii opis kolizji (wraz ze zdjęciami) po której to auto zostało sprowadzone do PL (z USA). Nie wygląda to jednak dramatycznie okiem laika (na zdjęciach) - poduszki nie wystrzeliły. Mogę przesłać raport i zdjęcia, jeśli ktoś będzie miał w ogóle ochotę podzielić się swoim doświadczeniem w szczególności w ocenie, czy w/w problemy mogą wynikać  z tamtej kolizji czy raczej było coś jeszcze.

Dla mnie zabrzmiało to bardzo poważnie, szczególnie jeśli chodzi o bezpieczeństwo jazdy - do tego stopnia, iż rozważam zwrócenie tego pojazdu poprzedniemu właścicielowi - nawet jeśli wiąże się to z procesem sądowym.

Poza czujnikami parkowanie auto jest w pełni sprawne. Czy znacie osobę/warsztat (najlepiej na śląsku) która byłaby wstanie zdiagnozować to auto bardzo dokładnie i rzetelnie?
Dodam, iż podczas zakupu oczywiście wykonałem diagnostykę w okręgowej stacji kontroli i wszystko wyszło OK (geometria również).

Z góry dzięki wszystkim za poświęcony czas.

Pozdrawiam,
Michał

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.077
Odp: Jaguar XF 4.2 2009 - skomplikowana sytuacja
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 04, 2017, 20:45:58 pm »
Witaj.

Jesli chodzi o zwrotnice to nie pomoge - ale troche zezba zalatuje...

odnosnie wiazki przy zdezaku - chodzi o ta ktora jest polaczona z wiazka kabinowa w lewym nadkolu? jesli tak to ona odpowiada tylko za kamery/czujniki parkowania itp - ogolnie "osptrzet" zderzaka przedniego.


Odnosnie glownej wiazki przedzialu silnika - nie ma mozliwosci zeby auto dzialalo bez niej - moze byc uszkodzona, przerwana itp ale musi byc.

Jesli chodzi o modul poduszek (RCM - Restraint control module) to wydaje mi sie ze znajduje sie on pod konsola srodkowa(w kazdym innym w miare nowym jagu tak jest)

Obecnosc kurtyn stwierdzic latwo bo beda widoczne po odchyleniu uszczelek drzwi. z reszta moze byc gorzej...

Ogolnie jestli jestes w stanie udowodnic ze auto posiadalo wady ukryte o ktoryc sprzedawca nie informowal to ja bym sie z tym autem nie meczyl - niestety jest to trudne do ogarniecia auto i w polsce na palcach jednej reki mozna policzyc ludzi ktorzy beda wiedzieli co i jak...

Sprawdzilem VIN ale niestety jedyna informacja jaka znalazlem to taka ze auto nie wzielo udzialu w akcji serwisowej wymiany poduszki.

PS przepraszam za brak polskich znakow.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2