Witam,może będą komuś potrzebne te dane;
Model Rok silnik Skrzynia
3.4S & 3.8S 1963-68 BW35
Ambulance V12 6.0L 4L80E
E Type & Series II 1964-71 L6 4.2L BW8/12
E Type Series III 1971-84 V12 5.3L BW12
Mk10 1963-66 3.8L BWDG
Mk10 & 420G 1964-70 L6 4.2L BW8/12
Mk2 1958-67 2.4, 3.4L BWDG
Mk2 240 1967-69 2.4L BW35
S Type 1957-67 3.4L BWDG
S Type 1963-66 3.8L BWDG
S Type 1999-02 V6 3.0L, V8 4.0L 5R55N
S Type 2003-07 V6 3.0L, V8 4.0L ZF6HP26
Super V8 2008-On 4.2L SC ZF6HP26
X 1999-On JR506E
X Type 2002-07 V6 2.5, 3.0L ZF6HP26, JF506E (Jatco)
XF 2009 V8 4.2L 6HP26
XFR 2009-On 5.0L SC ZF6HP26
XJ Sport 2002-03 V8 4.0L ZF5HP24
XJ Vanden 1990-97 L6, 4.0L ZF4HP24
XJ Vanden 1998-03 V8 4.0L ZF5HP24
XJ Vanden 2004-On V8 4.2L ZF6HP26
XJ12 1973-77 V12 5.3L BW12
XJ12 1973-93 V12 5.3L TH400
XJ12 1994-98 5.3, 6.0L 4L80E
XJ40 1987-93 3.6L ZF4HP22
XJ40 1989-96 3.2, 4.0L ZF4HP24
XJ6 1968-70 L6 4.2L BW8/12
XJ6 1968-73 L6 2.8L BW35
XJ6 1969-73 3.4, 4.2L BW12
XJ6 1974-87 L6 4.2L BW65
XJ6 1987-05 2.9, 3.2, 3.6 LZF4HP22
XJ6 1988-94 L6 4.2L ZF4HP22
XJ6 1994-97 4.0L ZF4HP24
XJ6 1997-02 3.2L ZF4HP24
XJ8 1994-97 4.0L ZF4HP24
XJ8 1998-99 V8 4.0L ZF5HP24
XJ8 (X300) 1997-On ZF5HP24
XJ8, XJ8L 2004-07 V8 4.2L ZF6HP26
XJL 1998 V8 4.0L ZF5HP24
XJR 1995-97 L6 4.0L ZF5HP24
XJR-S 1988-90 V12 5.3L 3L80 (Th400)
XJR, XJR 100, Super V8 1998-03 V8 4.0L 722.6 (W5A580)
XJS 1976-92 V12 TH400
XJS 1987-97 3.6L ZF4HP22
XJS 1989-96 4.0L ZF4HP24
XJS 1993-98 4.0, 6.0L 4L80E
XK8 1996-00 V8, 4.0L ZF5HP24
XK8 2001-02 V8, 4.0L 5R55N
XK8 2003-On V8, 4.2L ZF6HP26
XKR 2001-02 V8, 4.0L 5R55N
XKR 2003-On V8, 4.2L ZF6HP26
A tutaj link;
http://www.prnd.pl/typy-skrzyn-jaguar,14,1,27.htmlhttp://www.jatco.co.jp/ENGLISH/products/index.htmlhttp://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/61060-Jatco-statyczna-wymiana-oleju-manual""Pod pojęciem "przekładnie automatyczne" mamy na myśli urządzenia składające się z przekładni hydrokinetycznej, pompy oleju i szeregu przekładni planetarnych. W potocznym języku "automatami" niekiedy nazywa się również przekładnie bezstopniowe lub zautomatyzowane mechaniczne skrzynie przekładniowe, które działają na zupełnie innej zasadzie.
Automatyczne skrzynie biegów mają od 3 do 7 biegów do jazdy w przód. W praktyce występuje wiele rozwiązań konstrukcyjnych automatycznych skrzyń biegów. Technologia i materiały użyte do wykonania tych skomplikowanych urządzeń zapewniają im długą żywotność. Przy prawidłowej eksploatacji naprawy mechaniczne są sporadyczne, a obsługa ogranicza się do kontroli poziomu i wymiany oleju. Dodatkowym atutem stosowania tych skrzyń jest przedłużenie przebiegów międzynaprawczych silników.
Jednak trzeba pamiętać, że pojazd wyposażony w automatyczną skrzynię biegów nie może być uruchamiany przez holowanie lub pchanie. Do rozruchu należy wykorzystać dodatkowy akumulator i specjalne przewody. Gdy na desce rozdzielczej zapali się lampka sygnalizująca stan awarii skrzyni biegów trzeba udać się do specjalistycznego warsztatu.
Kupując używany samochód wyposażony w automatyczną skrzynię biegów powinniśmy bardzo dokładnie poznać jego historię, a przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zbadać zespół napędowy w stacji specjalizującej się w naprawach skrzyń automatycznych. Jest szereg objawów, które świadczą o stanie automatu, a mogą być dostrzeżone tylko przez fachowców. Należą do nich: stan techniczny elementów elektrycznych i mechanicznych, przecieki oleju z korpusu skrzyni, poziom oleju, praca dźwigni zmiany biegów oraz płynność zmiany biegów w pełnym zakresie prędkości jazdy samochodu. Ponieważ silnik i skrzynia stanowią zespół napędowy, dodatkowo warto sprawdzić, czy silnik pracuje prawidłowo bez szarpnięć i wypadania zapłonów oraz czy nie występują drgania w układzie napędowym przenoszące się na skrzynię.
Automat powinien być napełniony olejem zgodnym ze specyfikacją producenta. Olej jest cieczą roboczą w zespole hydraulicznego sterowania skrzyni, chłodzi cały zespół i smaruje uzębienia przekładni planetarnych. Olej wypłukuje także zanieczyszczenia, które osadziły się na elementach metalowych, a te mogą być przyczyną awarii. Zmiana gatunku oleju jest możliwa jedynie w warsztacie specjalistycznym po dokładnym wyczyszczeniu wnętrza skrzyni.
Automatyczne skrzynie pojazdów wyprodukowanych począwszy od lat 90. tych były napełniane olejem syntetycznym. Jego wymiana jest przewidziana po około 100 - 120 tys. km przebiegu, ale jeśli samochód porusza się w trudnych warunkach lub jest używany na taksówce przebieg ulega skróceniu do 80 tys. km.
W najnowszych automatach przy przestrzeganiu warunków eksploatacji olej przekładniowy wystarcza na cały czas życia mechanizmów. Sprawdzanie poziomu oleju powinno być dokonywane podczas każdego przeglądu technicznego. Niedobór środka smarnego grozi uszkodzeniem skrzyni. Nadmiar oleju sprzyja jego spienieniu, powoduje wycieki, wypchnięcia uszczelek lub może przyczynić się do zniszczenia mechanizmów wewnątrz skrzyni. Podczas kontroli oleju należy uwzględniać jego temperaturę, ponieważ nagrzewając się zwiększa swą objętość. Dolewanie oleju powinno być dokonywane małymi dawkami z częstą kontrolą poziomu.
W skrzyniach jest wiele miejsc, przez które może wyciekać olej, np. uszczelka miski olejowej, uszczelki simmera lub oringi. Przyczyną stwardnienia tych uszczelek i przedwczesnej utraty szczelności jest przegrzewanie skrzyni biegów spowodowane różnymi przyczynami. Wymianę elementów uszczelniających należy powierzyć warsztatowi specjalizującemu się w naprawach automatów. Do wykonania tych operacji potrzebna jest wiedza specjalistyczna, doświadczenie i często odpowiednie narzędzia.
W eksploatacji automatycznych skrzyń biegów bardzo ważna jest temperatura oleju. Olej i uszczelnienia zużywają się szybciej wraz ze wzrostem temperatury wewnątrz skrzyni. Chłodnica oleju spełnia swe zadanie, jeśli jest czysta. Gdy radiator jest zapchany owadami i kurzem trzeba go delikatnie oczyścić, aby umożliwić przepływ powietrza.
Automatyczne skrzynie biegów można naprawiać, chociaż koszty remontu są często wysokie. W przypadku uszkodzenia automatów zamontowanych w “egzotycznych” markach samochodów naprawa może być trudna lub wręcz nieopłacalna.
""
autor: Grzegorz Wojtyrowski
http://www.automat.pl SeniorA - Pon Mar 08, 2010 09:23
P , N i R może być wybierane tylko na postoju.Nigdy nie wolno przełączać dżwigni zmiany biegów na N podczas jazdy i tak jechać, ponieważ ciśnienie smarowania skrzyni spada prawie do zera , a to jest dla niej zabójcze. Przełączanie na postoju np. czerwonym na N lub P skraca żywotność tarczek sprzęgłowych.Pieniądze zaoszczędzone na paliwie ni wystarczą póżniej na naprawę skrzyni.Wyłączanie silnika w trybie ustawienia innym niż N lub P , powoduje ,że wciąż pracujące elementy skrzyni przestają być smarowane.Ja nawet w mieście najczęściej jeżdżę na D, operując odpowiednio pedałem gazu ,bo skrzynia sama wie co ma robić , a przy tym jest najmniejsze zużycie paliwa .Przy delikatnym nacisku gazu zmienia biegi przy niskich prędkościach, przy energicznych , opóżnia przełączanie osiągając wyższe prędkości.Przy zjeżdzie ze wzniesienia , włącza się sam tryb hamowania silnikiem z redukcją przełożenia , po każdorazowym naciśnięciu hamulca na ponad 1 sekundę.
Całkowicie zelektronizowa, posiada paletę możliwych do wyboru modułów przekładni,umożliwia dostosowanie stylu jazdy kierowcy do warunków: wie kiedy holuje lub wspina się i przekazuje silnikowi, kiedy nastąpi zjazd w dół tak, by uaktywnić hamowanie silnikiem. Kierowca może pedałem gazu odpowiednio modulować jej pracę i zmianę przełożeń. Ma 3 tryby pracy (ekonomiczny,sport i zimowy) i nagłe przyspieszanie tzw. 'Kick-down', a także możliwość ręcznego wyboru przełożeń. Oczywiście automat wymaga prawidłowego użytkowania i troskliwej opieki ( systematycznych wymian oleju i serwisowania w odpowiednich warsztatach ), a wtedy jego żywotność przekracza żywotność manualnej. Skrzynie JATCO z R75 są montowane z powodzeniem również w Mazdach (6,MPV Van), Fordach (Mondeo,Galaxy), Jaguarach, VW ( Jetta,Golf,Sharon), Seat Alhambra, i Land Roverach.
Procedura wymiany i ustalenia poziomu jest na pliku w dziale technicznym.Komputerowa adaptacja sterowników nie jest potrzebna.Temperatura sprawdzenia poziomu 35-45 st.C.
Można to zrobić paskowym dotykowym termometrem z apteki, mierząc temp. skrzyni.W JF 506 właściwy poziom jest po wlaniu 3.3 l. Warto wlać 3.5 l. i nadmiar odpłynie, oczywiście przy pracującym silniku i ''P''. Olej którym fabrycznie zalewają, jest dostępny np. w autoryzowanych serwisach WV wg. ich specyfikacji o nr. kat. G052990A2. Ja wlałem Roverkowy od Tomiego przy 85 tyś. gdyż specjaliści np. z Autotransmisji /Aś nr.39/2007/zalecają pierwszą wymianę przy 70 , a każdą następną po 30-35 tyś. mimo, że producent wymaga 100 tyś. lub 4 lata.Wlew oleju w kV jest widoczny po ściągnięciu filtra powietrza ( otwór u góry skrzyni zatkany gumowym korkiem ) a sprawdzenie , to jest do tego otwór kontrolny.Najlepiej po dolaniu niewielkiej ilości oleju , ściągnąć osłonę silnika od spodu na kanale , wyczyścić skrzynię wokół śruby do sprawdzania poziomu ( od spodu skrzyni obok uchwytu kabli ) uruchomić silnik na pozycji skrzyni "P" , pozmieniać przełożenia od ''P'' do ''2'' zatrzymując się na każdym przełożeniu kilka sekund , wrócić do "P", odkręcić śrubę kontrolną ( kluczem wpustowym sześciokątnym 5 mm ), powinien wypłynąć nadmiar oleju.Jeśli nie wypłynął ,to dolać , przejść lewarkiem przez wszystkie położenia z zatrzymaniem na kilka sekund na każdym i wrócić do "P". Jak olej się ukaże w otworze kontrolnym ,pozwolić mu spłynąć , zakręcić śrubę z nową podkładką momentem 14 Nm. Zatrzymać silnik.