Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

remont silnika 4.2 (2 seria)

(1/3) > >>

michals:
witam

Od momentu zakupu (pół roku) udało mi się wykonać ok 3 tys km. Niestety w chwili obecnej silnik bierze ok 1 litr oleju na 100km oraz podobną ilość płynu chłodniczego. Czy wykonywaliście już remont silnika ? 4.2 2 seria 73 r 2 gaźniki. Czy znacie warsztat który ma doświadczenie w tej materii , który moglibyście polecić. Ewentualnie co sądzicie o zamianie silnika na wersje z s3 (na wtrysku)

jarek-jerryjag:
 cokolwiek będziesz robił  lub będą robić to  warto zdiagnozować dlaczego i gdzie  ginie olej czy płyn ?
  Jaki przebieg ma silnik .   Jak pracowałem  w serwisie to gdy przyszło auto  z przebiegiem ponad 100tyś mil i był problem to  najpierw sprawdzalnym świece , ( końcówki  potem kompresje i  w końcu  pompowałem ciśnienie do układu chłodzącego zostawiając auto z tym ciśnieniem przez noc aby zobaczyć czy nie ma przecieku uszczelki  pod głowicą . Jak była to na drugi dzień po zakręceniu starterem  z miejsca gdzie były świece wytryskał gejzer ( oczywiście nie było wkręconych świec. )
 Jeśli auto pali sporo oleju jak piszesz 1l ma 100k to  #1 mogą być pierścienie ale  tez jaki olej używasz i czy nie masz przecieków na zewnątrz.
 Jag  jak budował te auta to zalecał 20/50 olej i  jak palił 1l na 1000km ( 800mil)  to było ok.
 wymian a czy pzrebudowa . wymian ajest prosta ale  jak agewarancja ze silnik nie będzie taki sam jak masz ?  ser 3 to tez już stare auta 30+
 

Yoohas:
Tak jak pisał jarek-jerryjag - najpierw diagnoza.

Masz w ogóle jakieś objawy? Dymi na niebiesko? Biało? Nie ma mocy? Wypadają zapłony?

To wcale nie musi być od razu remont. Zorientowałbym się też jak wygląda dostępność części do remontu. XK to wprawdzie nie jest skomplikowany silnik ale ja zawsze przed rozebraniem jakiegokolwiek silnika sprawdzam dostęp do panewek, pierścieni, tłoków, uszczelek.

jarek-jerryjag:
witaj Yoohas ,  nie chciałem pisać o częściach  bo raz jak ja mam paręnaście jagów to  nie mam problemu  szukać częsci  dobrych i tanich np. na ebay .
 Problem ze  jak po diagnostyce nie rozbierzesz silnika( piszę  ze diagnostyka stwierdziła ze jest  za duzą przerwa na pierścieniach i jest  blow by czyli  puszczają pierścienie  ). Teraz  jak rozbierzesz silnik   stwierdzisz dopiero potem czy trzeba rozwiercać i dać większe tłoki czy wystarczy dać tylko pierścienie czy rozszerzyć tłoki .
 zakładając ze   chcesz zrobić duzy remont  silnik a wymiana tłoków  i teraz znowu problem jakie tłoki sa w aucie  czy jeszcze fabryczne standard  czy już # większe.
 Ja jak widzę  komplet tłoków za 200$ czy to sa  10,20 , 30 czy 60 kupuje  Oryginalne to cena 600 dolców. Podobna sprawa z panewkami jak  są tanie i oryginalne to kupuje  bo zawsze sie mogą przydać . Problem ze  czasami leżą parę lat za nim  je użyje  .
 Czyli najpierw diagnostyka sprawdzenie co w 90% walnęło  potem szukanie podstawowych części  - tanich ale  fabrycznych .  W tym samym czasie rozbieranie silnika i ( robienie sporo zdjęć  jak i co gdzie było skręcone to ważne gdy nie robi się silników dwóch na dzień .
 Potem  sprawdzenie co  trzeba wymienić przeszlifować  itd . szukanie części  to moze zaoszczędzić 50% wydatków.
 Znaleźć dobry warsztat który moze  prze heblować głowice  ustawić  zawory i w razie czego  zmienić tuleje zaworów. . Tez warto dowiedzieć sie  jak tną gniazda pod zawory  ile kątów  i czy robią pomiar komór spalania w głowicach  po angielsku  CC . Ja zawsze robiłem to sam  . i jest duza różnica jak potem auto chodzi.
 Tłoki jak są za luźne  to przeszlifować tuleje i dać  o wymiar większe . ( w Polsce sa eksperci którzy wolą zachować stare tłoki wymieniając tuleje  .  mozna jesli tłoki naprawdę wyglądają jak nowe  i tez chodzi o cenę) . mozna tez tłoki rozszerzyć  ale   wszystko zależy od ceny i późniejszego wykorzystania auta.
 Niby duzo pracy ale   w 95% nowy silnik i jesli dobrze zrobiony to moze  przejechać następne 140-180tys km .

michals:
witam, dziękuje za podpowiedz

samochód czasami dymi, czasami nie. Nie ma reguły. Jeśli dymi to na biało. Przed zakupem Jaguar miał wymienianą uszczelkę pod głowicą. Mechanik wlał olej 15w50. Sprawdzę kompresje. Nie mam porównania do innych egzemplarzy XJ6 wiec trudno mi powiedzieć czy auto mam moc czy nie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej