Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
remont silnika 4.2 (2 seria)
michals:
witam
Od momentu zakupu (pół roku) udało mi się wykonać ok 3 tys km. Niestety w chwili obecnej silnik bierze ok 1 litr oleju na 100km oraz podobną ilość płynu chłodniczego. Czy wykonywaliście już remont silnika ? 4.2 2 seria 73 r 2 gaźniki. Czy znacie warsztat który ma doświadczenie w tej materii , który moglibyście polecić. Ewentualnie co sądzicie o zamianie silnika na wersje z s3 (na wtrysku)
jarek-jerryjag:
cokolwiek będziesz robił lub będą robić to warto zdiagnozować dlaczego i gdzie ginie olej czy płyn ?
Jaki przebieg ma silnik . Jak pracowałem w serwisie to gdy przyszło auto z przebiegiem ponad 100tyś mil i był problem to najpierw sprawdzalnym świece , ( końcówki potem kompresje i w końcu pompowałem ciśnienie do układu chłodzącego zostawiając auto z tym ciśnieniem przez noc aby zobaczyć czy nie ma przecieku uszczelki pod głowicą . Jak była to na drugi dzień po zakręceniu starterem z miejsca gdzie były świece wytryskał gejzer ( oczywiście nie było wkręconych świec. )
Jeśli auto pali sporo oleju jak piszesz 1l ma 100k to #1 mogą być pierścienie ale tez jaki olej używasz i czy nie masz przecieków na zewnątrz.
Jag jak budował te auta to zalecał 20/50 olej i jak palił 1l na 1000km ( 800mil) to było ok.
wymian a czy pzrebudowa . wymian ajest prosta ale jak agewarancja ze silnik nie będzie taki sam jak masz ? ser 3 to tez już stare auta 30+
Yoohas:
Tak jak pisał jarek-jerryjag - najpierw diagnoza.
Masz w ogóle jakieś objawy? Dymi na niebiesko? Biało? Nie ma mocy? Wypadają zapłony?
To wcale nie musi być od razu remont. Zorientowałbym się też jak wygląda dostępność części do remontu. XK to wprawdzie nie jest skomplikowany silnik ale ja zawsze przed rozebraniem jakiegokolwiek silnika sprawdzam dostęp do panewek, pierścieni, tłoków, uszczelek.
jarek-jerryjag:
witaj Yoohas , nie chciałem pisać o częściach bo raz jak ja mam paręnaście jagów to nie mam problemu szukać częsci dobrych i tanich np. na ebay .
Problem ze jak po diagnostyce nie rozbierzesz silnika( piszę ze diagnostyka stwierdziła ze jest za duzą przerwa na pierścieniach i jest blow by czyli puszczają pierścienie ). Teraz jak rozbierzesz silnik stwierdzisz dopiero potem czy trzeba rozwiercać i dać większe tłoki czy wystarczy dać tylko pierścienie czy rozszerzyć tłoki .
zakładając ze chcesz zrobić duzy remont silnik a wymiana tłoków i teraz znowu problem jakie tłoki sa w aucie czy jeszcze fabryczne standard czy już # większe.
Ja jak widzę komplet tłoków za 200$ czy to sa 10,20 , 30 czy 60 kupuje Oryginalne to cena 600 dolców. Podobna sprawa z panewkami jak są tanie i oryginalne to kupuje bo zawsze sie mogą przydać . Problem ze czasami leżą parę lat za nim je użyje .
Czyli najpierw diagnostyka sprawdzenie co w 90% walnęło potem szukanie podstawowych części - tanich ale fabrycznych . W tym samym czasie rozbieranie silnika i ( robienie sporo zdjęć jak i co gdzie było skręcone to ważne gdy nie robi się silników dwóch na dzień .
Potem sprawdzenie co trzeba wymienić przeszlifować itd . szukanie części to moze zaoszczędzić 50% wydatków.
Znaleźć dobry warsztat który moze prze heblować głowice ustawić zawory i w razie czego zmienić tuleje zaworów. . Tez warto dowiedzieć sie jak tną gniazda pod zawory ile kątów i czy robią pomiar komór spalania w głowicach po angielsku CC . Ja zawsze robiłem to sam . i jest duza różnica jak potem auto chodzi.
Tłoki jak są za luźne to przeszlifować tuleje i dać o wymiar większe . ( w Polsce sa eksperci którzy wolą zachować stare tłoki wymieniając tuleje . mozna jesli tłoki naprawdę wyglądają jak nowe i tez chodzi o cenę) . mozna tez tłoki rozszerzyć ale wszystko zależy od ceny i późniejszego wykorzystania auta.
Niby duzo pracy ale w 95% nowy silnik i jesli dobrze zrobiony to moze przejechać następne 140-180tys km .
michals:
witam, dziękuje za podpowiedz
samochód czasami dymi, czasami nie. Nie ma reguły. Jeśli dymi to na biało. Przed zakupem Jaguar miał wymienianą uszczelkę pod głowicą. Mechanik wlał olej 15w50. Sprawdzę kompresje. Nie mam porównania do innych egzemplarzy XJ6 wiec trudno mi powiedzieć czy auto mam moc czy nie.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej