Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

pierwsza awaria xj40

(1/1)

Ara:
Zaliczyłem właśnie zerwany pasek, przy okazji zagrał się trochę silnik i puścił płyn chłodniczy jak sprawdzić jego stan ? Po odkreceniu korka mam w środku plastik czy to może być wskaźnik poziomu ?
Jak mocno naciągnąć pasek na pompę?

Przy okazji pojawia mi się pomaranczowy symbol błyskawicy na zegara, co to ?

DB_36:
Symbol błyskawicy oznacza spalony bezpiecznik. Wystarczy odczytać kod z komputera, dzięki któremu łatwiej zlokalizujesz jego miejsce.

Ara:
Bezpieczniki na przednim slupku przy otwieraniu klapy sprawdziłem,  wyglądają ok.
Jest jeszcze jeden zestaw bezpieczników ? czy jednak podjechać sprawdzić na komputerze. Działa wszystko poza gniazdem zapalniczki.
Jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego ?

Demo:
Bezpieczniki znajduja sie jeszcze w podlokietniku oraz w slupku od strony pasazera (tak jak u kierowcy tak i u pasazera w tym samym miejscu), co do poziomu plynu to ten "plastik" musi byc zalany (jego spod musi plywac), nie moze byc suchy, jest on wlasnie swego rodzaju miarka. Komputer diagnostyczny masz w jagu, przycisk VCM i Ci wyswietli kody bledow, komputera nikt Ci nie podepnie bo nie ma pod co :)

Ara:
Dzięki wielkie. Człowiek się uczy cały czas.
Przy okazji nasunely mi się kolejne pytania.
Znajdę gdzieś na forum listę kodów które pokazuje komputer ( nie dysponuje żadna książka serwisową lub instrukcją )
Jaki płyn chłodniczy powinien być w 4.0 według specyfikacji bo i tak wymieniam cały.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej