Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)
Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
Waszka:
Silnik 240 konny ma jedna turbine jesli chodzi o 3.0 diesel
rmazurek:
Niestety nie masz racji. Miałem taki w xf i miał 2 sztuki
zbychuro:
241 KM to biturbo !!! mniejsza i większa ,każda ciągnie od innego momentu.
rmazurek:
Bi- turbo - sa dwie takie same i "ciagna" razem,
Twin - turbo - sa dwie rozne - "ciagna" w roznych przedzialach.
XF/XJ ma Bi-Turbo
milet:
Kwestia nazewnictwa jest drugorzędna, bo panuje tu duża swoboda, natomiast turbiny jaguarowe nie pracują równolegle (czyli NIE "ciągną" razem) a sekwencyjnie, w różnych zakresach prędkości obrotowej:
http://turbo.honeywell.com/our-technologies/twostage-parallel-turbochargers/
Nie wiem natomiast, czy między egzemplarzami z roku 2008 i 2010 nie ma różnicy w skrzyni biegów. Źródła są tu rozbieżne. Teoretycznie diesle powinny mieć ZF 6HP28 ale "workshop manual" do rocznika 2008 wyraźnie specyfikuję ZF 6HP26. Różnica pomiędzy skrzyniami polega na różnym maksymalnym momencie obrotowym: 600 Nm dla modelu 26, 700 Nm dla modelu 28. Co oczywiście ma znaczenie wyłącznie w przypadku tuningu.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej