Autor Wątek: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.  (Przeczytany 18428 razy)

Offline Marxxx

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« dnia: Czerwiec 30, 2017, 12:23:12 pm »
Witajcie forumowicze.

Jestem tu nowu dlatego jeszcze raz witam Was w dziale, w którmy spędzę większość czasu.

Mam w planach zakup Jag'a XFS 3.0d . Na samochód chcę wydać do 60000 zł. Jeśli będzie warto to można lekko naciągnąć budżet.
I tutaj pierwsze pytanie - czy w tych pieniądzach kupię fajny egzemplarz? Nie celuję w przebieg 100k km i igłę jak z salonu bo auto używane to używane i wiem, że nie stało tylko pewnie jeździło.

Dodatkowe pytania :
1. Jak wygląda sprawa z nawigacją i ogólnie szybkością i funkcjonalnością samego menu - szczerze mówiąc nie miałem okazji testować tego na żywo, ale na youtube nie wygląda to jakoś szczególnie. Wiem, że po lifcie jest lepiej, ale nie mam opinii jak przed.
2. Jakieś szczególne uwagi dotyczące awarii powyżej 200tys. km i na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu egzemplarza?
3. Jak wygląda to u Was? Czy mając XF'a , kupili byście go drugi raz czy raczej nie?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Jeśli coś przyjdzie jeszcze mi do głowy to w miarę rozwoju tematu dopiszę.

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2017, 15:33:36 pm »
1. System multimedialny w modelach sprzed liftingu jest powolny - i trzeba się po prostu przyzwyczaić, że po kliknięciu jest sekunda "zastanowienia".
Funkcjonalność systemu jest taka sobie, ale generalnie podstawowe czynności (rozmowa przez telefon, odtwarzanie muzyki, nawigacja) są jakoś tam realizowane.
Największy minus to brak tytułów aktualnie odtwarzanych utworów i sortowanie kontaktów w książce adresowej telefonu wg imion (!).
Z tego co wiem, modele po liftingu mają w multimediach twardy dysk. Ma to wadę w postaci trudniejszej aktualizacji map. W modelach przed liftingowych wystarczy włożyć płytę z nową wersją mapy.
2. Nie wiem, mam przebieg 140 kkm.
3. Oczywiście i bezwarunkowo!

Miej jeszcze na względzie, że generalnie nie da się później dołożyć żadnych nowych funkcji do już zakupionego Jaga, więc wybierz taki egzemplarz, który posiada już wszystko, czego potrzebujesz.

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 01, 2017, 18:09:49 pm »
ja bym celował w igłę i 100k przebiegu z salonu i pełną dokumentacją...

Nie twierdzę, że one nie jeżdżą powyżej 200, ale raczej idą w kierunku grobu już powolutku.

Offline Marxxx

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 02, 2017, 08:02:27 am »
Rozumiem.
Jeat tylko jeden problem - za 60 tysięcy ciężko znaleźć autko z takim przebiegiem. Czasem trafi się rodzynek, ale to raz na 100.
Jeśli chodzi o to sekundowe opóźnienie menu to nie będzie to taki problem. Gorzej z resztą, ale pewnie jest to kwestia przyzwyczajenia.
Jaki najlepiej model brać? 275 KM, 240 czy 210? Są to te same silniki zdławione softem?

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 02, 2017, 09:30:41 am »
AFAIR silniki są te same ale różnią się osprzętem.

210 km to pojedyncze turbo
240 to 2 turbiny
275 to 2 turbiny + inne wtryski itp.

lepiej dołożyć kilka tys PLN i się nie męczyć.

Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Waszka

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 107
  • Jaguar xj 3.0 D
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 02, 2017, 22:58:10 pm »
Silnik 240 konny ma jedna turbine jesli chodzi o 3.0 diesel

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 02, 2017, 23:42:52 pm »
Niestety nie masz racji. Miałem taki w xf i miał 2 sztuki
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 02, 2017, 23:46:41 pm »
241 KM to biturbo !!! mniejsza i większa ,każda ciągnie od innego momentu.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 03, 2017, 10:59:15 am »
Bi- turbo - sa dwie takie same i "ciagna" razem,
Twin - turbo - sa dwie rozne - "ciagna" w roznych przedzialach.

XF/XJ ma Bi-Turbo
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 03, 2017, 15:16:30 pm »
Kwestia nazewnictwa jest drugorzędna, bo panuje tu duża swoboda, natomiast turbiny jaguarowe nie pracują równolegle (czyli NIE "ciągną" razem) a sekwencyjnie, w różnych zakresach prędkości obrotowej:
http://turbo.honeywell.com/our-technologies/twostage-parallel-turbochargers/

Nie wiem natomiast, czy między egzemplarzami z roku 2008 i 2010 nie ma różnicy w skrzyni biegów. Źródła są tu rozbieżne. Teoretycznie diesle powinny mieć ZF 6HP28 ale "workshop manual" do rocznika 2008 wyraźnie specyfikuję ZF 6HP26. Różnica pomiędzy skrzyniami polega na różnym maksymalnym momencie obrotowym: 600 Nm dla modelu 26, 700 Nm dla modelu 28. Co oczywiście ma znaczenie wyłącznie w przypadku tuningu.

Offline Waszka

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 107
  • Jaguar xj 3.0 D
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 03, 2017, 18:05:08 pm »
Totalna rozbieznosc kazdy ma swoja teorie bravo  :-tylko

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 03, 2017, 18:24:48 pm »
Każdy ma swoją teorię ale tylko jedna jest słuszna ;-)
Pozostaje tylko ustalić, która...

Offline Waszka

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 107
  • Jaguar xj 3.0 D
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 03, 2017, 18:41:07 pm »
Zgadzam sie z toba moja nie byla trafna zostalem wprowadzony w blad i jeszcze go opisalem wstyd😂😂😂

Offline Kocour

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 03, 2017, 21:16:52 pm »
Mam pytanie. Dlaczego upierać się przy dieslu? Czemu nie benzyna Supercharged? I zapomnieć o dyskretnym uroku wymiany wtrysków i konieczności prędzej lub później regeneracji turbiny lub turbin? Rozumiem, że budżet 60kilo rządzi....bo chyba nie chodzi o oszczędność paliwa? Warto rzucić okiem: https://m.youtube.com/watch?v=gYPmxiNeD68
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2017, 21:26:08 pm wysłana przez Kocour »

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 03, 2017, 22:17:45 pm »
Bo, niestety, benzynowych samochodów na rynku wtórnym jest jak na lekarstwo... Diesle rządzą w używkach... A warsztaty liczą przyszłe zyski ;-)