Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

kotek nie odpala

<< < (3/4) > >>

XJSC:
Jako ze miałem 3 szt. XJ40 i przejeździłem nimi ponad pół mil. km, pozwolę sobie wtrącić moje trzy grosze.
Nawet jeżeli jest problem z czujnikami powinien  z kłopotami  ale odpalić. Zacznij od najmniej pracochłonnych czynności:
1. Iskra  - wyjmij jedną z fajek załóż świece i sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest iskra, jeśli brak następnie załóż świece na przewód bezpośrednio z cewki - omijając palec i kopułkę ( często palce dostają przebicia, sam wymieniłem ze 2 szt.). Jeśli nadal nie ma iskry zdemontuj cewkę , płytkę radiatora ze wzmacniaczem zapłonu, oczyść wszystko, podegnij styki we wtyczce wchodzącej we wzmacniacz zapłonu, sprawdź przewód masowy przykręcany do cewki, cewkę, kondensator. Jeśli po złożeniu nadal iskry brak pozostaje ECU.
2. Paliwo - przed odpaleniem, zanim zakręcisz rozrusznikiem, przekręć kilka razy kluczykiem, tak aby pompa paliwa podała większe ciśnienie na listwę. Jeżeli po takiej operacji samochód dłużej zadziała niż zwykle,  masz do sprawdzenia układ elektryczny zasilania pompy, czyszczenie układu paliwowego , łącznie z filtrem siatkowym wewnątrz zbiornika paliwa, lub wymianę pompy paliwa.
3. Jeżeli nadal nie działa - zdemontuj ECU i przelutuj zimne luty - podobnie przekaźnik od pompy.
W razie pytań namiary na mnie znajdziesz w dziale ogłoszenia.

slawek396:
witam! zrobiłem ,tak ,jak pisałeś w punkcie 2 - przekręciłem kluczykiem parę razy -kotek zapalił krótko i zgasł  :-[ ,wymieniłem też palec wraz z kopułką? :-cry

jarek-jerryjag:
 Sprawa pierwsza jesli  chcesz zdiagnozować  dlaczego gaśnie to  trzeba dobrze zdiagnozować za nim  zaczniesz wymieniać  części.
 XJSC   napisał co moze być ale . #1 to sprawdzenie  trzech rzeczy  czyli Iskry . wtrysków i ciśnienia paliwa.
 Jest wiele  narzędzi do podłączenia i  sprawdzenia co  nie działa.
 Potem zacząć szukać   problemu systemu który  nie działa. Inaczej to wymienisz całe auto i dalej będzie problem bo okaże się ze  wewnętrzny filtr zasysający benzynę jest zapchany ( tak jak pisał XJSC)
 albo wtryski  nie dostają sygnału  z ECU , albo iskrę gubi auto gdy przestaje kręcić .
 Niestety aby zostać mechanikiem własnego auta trzeba wyposażyć się w podstawowe narzędzia do diagnostyki .

slawek396:
witam! koledzy ,gdzie znajduje się pompa paliwowa ,oraz filtr  paliwa ? ?????? i jeszcze jedno co znaczy ECU ?

MicGin:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sterownik_wtrysku

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej