Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

Świeżak ;-)

(1/3) > >>

DanielJ:
Witam Was serdecznie ;-)

Od tygodnia jest posiadaczem XFa. Na początku poszukiwałem zupełnie innego samochodu, ale wpadło mi ogłoszenie w ręce pięknego XFa po kryteriach jakie wpisałem w wyszukiwarce ( max 7 lat, bezwypadkowy, max 100k przebiegu i takie tam). Nie mogłem się oprzeć. Pojechałem, zobaczyłem i zakochałem się ;-)
Wszystko jest pięknie, ale zauważyłem kilka problemów:

1. drzwi tylne lewe nie zamykają się z kluczyka, mam wrażenie że ta zakładka przy klamce od wewnątrz potrzebuje dużej siły do zamknięcia - zupełnie jakby były nieużywane nigdy ( i tak pewnie było ). Wiec musze ręcznie zamknąć od środka a potem z kluczyka i reszta zamyka się bez problemu.
2. łopatka lewa od wycieraczek (patrząc od strony kierowcy) nie jest dociśnięta do samej szyby. Tj wycieraczki pozostawiają mały kawałek niezmytej szyby. Próbowałem odkręcać/przykręcać/ gimmastykować - nie dałem rady poprawić.
3. Gdzieś na forum wcześniej wyczytałem, że generalnie mało pali ( 3.0 diesel 240km), natomiast u mnie średnie spalanie w mieście tj 11-15litrów (Warszawa). Czy to w miarę normalne ? Generalnie nie przeszkadza mi to, bo poprzedni palił więcej ;p (V8, 275km dochodziło do 26 litrów benzyny ;p )
4. Po naciśnięciu na kluczyk "otwieranie drzwi", drzwi od kierowcy nie otwierają sie od razu. Ale otworzą się zawsze jak klikne 3 razy.  Takie ustawienie? czy to też do zrobienia tak jak te tylne drzwi?
4. Serwis w Wawie zaufany, który zna się na rzeczy? który w razie czego zrobi to z czym mam problem ? Macie jakieś polecenie?

Generalnie autko wygląda jak nówka sztuka, piękne, niski przebieg, pierwszy właściciel, kupiony w salonie w Warszawie generalnie z bardzo dobrego źródła. Jestem mega zadowolony z zakupu ;-) Pomożecie ?

Pozdrawiam


D

milet:
1. Też tak miałem - częsta przypadłość. Do naprawy. Jak kupiłeś w salonie, to może naprawią Ci gratis w ramach rękojmi. Ja kupiłem w salonie wrocławskim i miałem 6 miesięcy rekojmi na wady ukryte.
3. Trochę dużo pali. Mój Diesel 275 KM palił w mieście 10 l/100 km, po zmianie felg na 19" spalanie podskoczyło o litr. Ale 15 litrów to raczej sporo... Sprawdź za miastem, najlepiej na autostradzie przy stałej prędkości (tempomat). Przy 150 km/h spalanie nie powinno przekroczyć 8 l/100 km. Może być też tak, że akurat czyści się DPF, bo wtedy spalanie skacze.
4. Ustawienie w opcjach: Vehicle -> Security -> 2 stage unlocking

Waszka:
Moj 3.0 .241 km po paryzu pali 8do 9 litr max a tu naprawde sa korki jadac do polski srednia 160 na godzine 3osoby pelny bagaznik to wiecej nie spali jak 6.5 litra

MaksWro:
Moim 3.0 s jeżdżąc po Wrocławiu raczej nie da sie zejść poniżej 10l/100km a średnia to Ok 11-12l.
W trasie to rożnie zależy od stylu jazdy ale raczej poniżej 8 rzeczywistego spalania nie udało mi sie zejść. Koła mam 20" 275/35 wiec moze to tez jest przyczyna takiego spalania :)
Kiedyś jak miałem 2.7d na 18" Felgach to w trasie do Chorwacji w 4os zapakowany po sufit spalił mi 7.5l przy prędkościach 130-140.

milet:
No, na takich oponach może być ciężko ze spalaniem...
Na 18" mój rekord na trasie to 5,8 l /100 km, jechałem 80 km/h... Było ciężko... Ale i tak lepiej, niż w Kanadzie, gdzie z tą prędkością musiałem przebyć 1000 km dróg bez zakrętów prawie ;-)

Pozdrawiam kolegę z Wrocka, jakbyś zobaczył różowawego XF-a, to na 50% mój (drugi w tym samym kolorze widziałem raz).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej