Autor Wątek: Jaguar X Type Szacunkowa wizja napraw  (Przeczytany 1695 razy)

Offline lucas.lp

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 169
Jaguar X Type Szacunkowa wizja napraw
« dnia: Maj 20, 2017, 17:45:34 pm »
Witam wszystkich żyjących tym forum i trwających przy swych Jagach.
Mam długi zastój budżetu plus na co dzień auto służbowe co minimalnie łagodziło moją frustracje, lecz w końcu po roku zbliża się czas poważnego odrestaurowania mojego partnera na kółkach.
Kiedyś po zapchaniu katalizatora przeszedł zabieg strumienicy, co w wolny wieczór po odpalenia V6ki daje głęboki bulgot.
Moi mechanicy zrobią wszystko perfekcyjnie by Jag wrócił do... (oni mówią) zapier.alania jak zły. Ale!!!! Wielkie ale gdyż bardzo cenie sobie opinie wasze, zmieszane z waszym doświadczeniem.
Lista spraw do zrobienia wygląda tak:
*Hamulce -już 2gi raz spaliłem. Mam dość i zamierzam kupić extra stuff. Tylko jakie ???
*Opony -Już wiem że kupie UNIROYAL RAINSPORT , Przyczepność na mokrym najwyższa klasa. Cena do 1200. ktoś przychyla się do mojego typu???
*Klimatyzacja -w poprzednie lato tragedia bez niej. Ostatnio komputer wyswietlił wadliwy czujnik. Pragnę tego chłodu. Nawet w skodzie służbowej mam. ehh
*Sterowanie fotelami -nie podnosi do i nie obniżają się. Kwestia wymiany silniczków???
*Linka hamulca ręcznego - ledwo hamuje Jaga
*Xenony -słabo już świecą a kupowaęem je na zwykłem stacji. Ktoś zasugeruje dobre??? I gdzie znaleźć???
*Dywaniki -potrzebuje tych materiałowych mocujących stoperami i wierzchnich gumowych. Gdzie szukac???
*Tempomat - jakgo sie włącza? Jak kontroluje (+ i -). Po kliknięciu ON wyświetla się kontrolka. Nauczcie mnie obsługi? a może jednak jest zepsute...

Mój Jag to błękitna wersja 2,5V6 Sport 196KM na czarnych felgach MOMOnext  17"
Dołączyłem foto, ale nie wiem czy widoczne jest.
Czekam na wasze komentarze. Te o tematyce świra już mam od kobiety.
Pociechy z Jagów!!!!

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Jaguar X Type Szacunkowa wizja napraw
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 21, 2017, 13:34:49 pm »
* Ja wymieniałem silniczek regualcji to koło 100zł mnie wyniosło.
* Hamulce - Też będę wymieniał, bo mam pękniętą tarczę przednią i tak jak Ty wspomagam się w takich chwilach innym autkiem - swoją Alfą bądź tez służbowych Nisanem :)- osobiście w tej sprawie będę nudny i założę tarcze TRW, chyba że coś mi odwali to zakupię Brembo. Zestaw chyba najoptymalniejszy. Z tanszych rozwiązań ktoś mi polecał polską Mikodę plus klocki ATE, ale osobiście nie sprawdzałem, poza tym nei zawsze tańsze rozwiązania się sprawdzają, szczególnie w Naszych kotach.
* Dywaniki - dużo tego na alledrogo, ale jak już kupujesz to jakieś grube, bo z autopsji wiem, że te tanie szybko szlak trafia (przynajmniej z 8-9mm), pierwszy lepszy link http://allegro.pl/ekskluzywne-dywaniki-samochodowe-jaguar-x-type-i6813026193.html. Co do stoperów - lepiej chyba kupić bez i zrobić sobie dziurkę, a potem obłożyć tą metalową tulejką kaletniczą tak, żeby pasowała na standardowe zaczepy dywaników w iksie.
* Tempomat sterujesz przyciskami set + i - ale najpierw musisz go włączyć przyciskiem On/OFF także po prawej stronie kierownicy, tyle że trochę od boku (analogicznie jak przewijanie audio z drugiej strony kiery)
* Opony - Uniroyale nie są złe, ale ja bym się obawiał, że przy ich deszczowym bieżniku byłoby głośno, sam kupiłem Dębicę Presto 2 w cenie niecałych 1100zł i jestem całkiem zadowolony - ABS przy hamowaniu nie jest problemem i jest dosyć cicho. Przy okazji wsperam polskiego producenta :)
* BTW: Żeby mieć zadbanego kota, trzeba być przynajmniej trochę świrem - ze mną jest jeszcze gorzej, bo mam też Alfę GTV i nie raz, nie dwa moja kobieta zarzucała mi, że kocham swoje auta bardziej niż ją. Z grzeczności nie zaprzeczyłem haha. No cóż... Takie życie  :-gwizd
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2017, 13:41:27 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Jaguar X Type Szacunkowa wizja napraw
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2017, 11:30:50 am »
Założyłem tarcze Brembo i nie polecam, szybko się pokrzywiły, a że wyrzuciłem rachunek to musiałem je przetoczyć, ale to działanie na chwilę. Z tego co mówili mi znajomi mechanicy (dokładnie trzech) to ATE jest najpewniejszą firmą i z niej mają najmniej reklamacji dlatego takie kupię.
W drugim aucie mam założone świeże rainsport i jestem zadowolony. Wcale nie są głośne i dobrze się trzymają drogi, w szczególności na mokrym. Do jaga też miałem kupić rainsport ale w 16" nie mają rantu ochronnego na felgę więc zdecydowałem się na ContiPremiumContact5 ale wielkiej różnicy nie czuję, wydaje mi się, że conti mogą wytrzymać trochę dłużej ze względu na bieżnik. Cenowo koło mnie za rainsport 230 z montażem/szt a conti 300 z montażem/szt.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Biała

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Jaguar X Type Szacunkowa wizja napraw
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 23, 2017, 00:07:44 am »
Jedne opinie są takie, a drugie zupełnie odmienne. U mnie wszyscy wychwalali tarcze Brembo z klockami FERODO i na takie się zdecydowałem, natomiast cena okazała się wcale bez tragedii, a kupowałem je w sprawdzonym, oficjalnym sklepie. 
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline lucas.lp

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 169
Odp: Jaguar X Type Szacunkowa wizja napraw
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 24, 2017, 19:43:45 pm »
Dzięki Panowie za wiadomości.
CZekam na kolejne. Piszcie o wszelkich też waszych wątkach X'ów