Autor Wątek: Jak wymienić gumy stabiliztora przód?  (Przeczytany 2340 razy)

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pañ i piêknych Jaguarów...
Jak wymienić gumy stabiliztora przód?
« dnia: Luty 26, 2018, 00:25:26 am »
Jak w tytule, pacjent to X-type sedan 2,5 V6 2002r. Problem polega na tym, że guma stabilizatora przykręcona jest na dwie śruby, jedna wychodzi normalnie, a drugiej brakuje około centymetra, żeby ją wykręcić bo blokuje ją drążek kierowniczy, wyczytałem na forum, że wystarczy sanki opuścić i będzie git, opuściłem sanki ale nic to nie dało, wymieniał ktoś te gumy??  :-nuts
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Jak wymienić gumy stabiliztora przód?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2018, 02:43:27 am »
Harmonijka na przekładni będzie stawiać opór ale powinno przejść obok niej. Inna sprawa że jeśli odkręciłeś sanki od budy to możesz też już odkręcić przekładnie bo i tak przestawiłeś całą geometrie chyba że przednich silentbloków nie ruszałeś

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 805
Odp: Jak wymienić gumy stabiliztora przód?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 26, 2018, 08:10:59 am »
Odkręciłem lekko tylnie mocowanie sanek by je opuścić chyba max o 1cm i jakoś udało się podejść. Bez tego wydawało mi się niemożliwe wykręcenie tej śruby.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Jak wymienić gumy stabiliztora przód?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 26, 2018, 11:16:51 am »
Trzeba opuścić sanki, innego wyjścia nie ma

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pañ i piêknych Jaguarów...
Odp: Jak wymienić gumy stabiliztora przód?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 26, 2018, 14:49:44 pm »
Sanki opuściłem ale to nic nie dało bo maglownica jest przykręcona do sanek więc wszystko poszło na dół.
Harmonijka na przekładni będzie stawiać opór ale powinno przejść obok niej. Inna sprawa że jeśli odkręciłeś sanki od budy to możesz też już odkręcić przekładnie bo i tak przestawiłeś całą geometrie chyba że przednich silentbloków nie ruszałeś

Jak opuściłem sanki to wątpię, żebym geometrię przestawił bo na tych śrubach nie ma żadnej regulacji...
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2018, 01:20:26 am wysłana przez Choina »
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Jak wymienić gumy stabiliztora przód?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 26, 2018, 15:44:30 pm »
Te sanki są z całą przekładnią przykręcane do budy. Jak wsadzisz śruby w tuleje to zobaczysz że mają pół centymetra luzu. Chociaż byś sie nie wiadomo jak starał zawsze przekosisz sanki

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 805
Odp: Jak wymienić gumy stabiliztora przód?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 26, 2018, 18:10:36 pm »
Sanki opuściłem ale to nic nie dało bo maglownica jest przykręcona do sanek więc wszystko poszło na dół.

Jeśli dobrze pamiętam to właśnie po to się opuszczało sanki by śruba od obejmy gumy miała miejsce do wykręcania się.

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pañ i piêknych Jaguarów...
Odp: Jak wymienić gumy stabiliztora przód?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 27, 2018, 13:05:04 pm »
To chyba z innym silnikiem, tutaj nic to nie daje...
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2018, 01:18:50 am wysłana przez MicGin »
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Jak wymienić gumy stabiliztora przód?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 18, 2018, 22:52:10 pm »
Odgrzeję trochę kotleta, bo to najświeższy wątek w temacie przednich gum stabilizatora.

Ja u siebie wykręciłem obejmy, bez opuszczania belki. Wymaga to trochę kombinowania i cierpliwości, ale da się.
Używałem klucza oczkowego z grzechotką, więc trochę cierpliwości i nawet jak jest mało miejsca to da się kręcić. Śruby regularnie podlewane penetratorem tak, że finalnie dało się je palcami wykręcać. Tylne śruby żeby wyszły to ... trzeba je wykręcić palcami lub płaskim kluczem, bo na oczkowy nie ma miejsca. Przednie śruby najpierw oczkowy z grzechotką a końcówkę palcami.
Z zakładaniem nowych tulei jest z prawej strony wszystko spoko, ale z lewej jest lekki konflikt z jakimś mocowaniem wygłuszenia, ale .. jak się  odpowiednio popieści to się zmieści. A, dla ułatwienia wyjąłem końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicy, ale da się obejść bez tego.

No i najważniejsze - kupiłem zamiennik firmy eurospare i niestety skrzypi :| Niestety dopiero po fakcie znalazłem informację o numerze forda dla tych tulei.
Na moich było oznaczenie 1X43-5484-AB, co za tym idzie w Fordzie jest to osiągalne pod takimi numerami:

1552479 - 1X43-5484-AC
4372399 - 1X43-5484-AB

A, i istotna informacja - w Fordzie katalogowo jedna tuleja kosztuje poniżej 50zł.

W ramach ciekawostki powiem, że przy odrobinie szczęścia, to nawet koła nie trzeba ściągać do wykręcania przedniej śruby, ale to już jest mega leniwe i niekoniecznie wygodne rozwiązanie :D
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2018, 23:03:17 pm wysłana przez voitec »
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG