Autor Wątek: podłączenie cewki zapłonowej xj6 S1  (Przeczytany 3034 razy)

Offline GRUMCAJS

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Kocham to forum
podłączenie cewki zapłonowej xj6 S1
« dnia: Maj 01, 2017, 13:29:41 pm »
Witam czy znajdzie się tu ktoś kto powie mi jakie kable idą de cewki zapłonowej na   + i -       w xj6   seri 1 2.8 L.
W jagu mam problem z wypadającym zapłonem

Offline MPJimmy2

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: podłączenie cewki zapłonowej xj6 S1
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2017, 10:23:59 am »
Witaj, czy w Twoim aucie jest rezystor rozruchowy ? (Jezeli jest w aucie to zamontowany jest zaraz nad cewka zaplonowa. Wykonany jest z bialej porcelany w metalowym uchwycie, dochodza do niego dwa przewody). Uklad polaczen nieco rozni sie w autach z i bez rezystora. Pozdr

Offline GRUMCAJS

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Kocham to forum
Odp: podłączenie cewki zapłonowej xj6 S1
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2017, 15:57:26 pm »
Nie u mnie go nigdzie nie widze .
U mnie ptoblem z tym zdaża sie czasem . Traci iskre na kilku garach ale silnik chodzi .
Mam nowe swiece , kopulke , palec , kable , zaplon i przerywacz ustawiony na nowo ,
. Ostatnio cewka mi wysiadła calkowicie i zamontowalem  uzywaną na szybkiego od takieho samego jaga . I iska byla ale cczasem sie gubi .
W tym tygodniu ma mi przyjsc nowa . Zobacze jak to bedzie ,
Może  coś uszkadza cewki ??  ??????

« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2017, 16:38:27 pm wysłana przez GRUMCAJS »

Offline MPJimmy2

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: podłączenie cewki zapłonowej xj6 S1
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2017, 21:37:40 pm »
Witaj, nie do konca moge sobie wyobrazic cos co mogloby palic cewki. Dwie rzeczy przychodza mi do glowy. Pierwsza to dlugotrwale zwarcie na obwodzie wysokiego napiecia ale to mysle ze mozna wykluczyc bo wowczas silnik by nie mogl pracowac. Druga to dlugotrwale pozostawianie auta z niepracujacym silnikiem i wlaczonym zaplonem. W takim scenariuszu przy zalozeniu ze styki przerywacza beda akurat zamkniete mozna cewke przegrzac. Milczaco zakladam ze cewka jest wlasciwa do tego auta. Spotkalem sie kiedys z przypadkiem ze w aucie z 12 woltowa instalacja ktos zalozyl cewke 6 woltowa. Wracajac do Twojego problemu, daj znac czy wymiana cewki pomoze. Troche mi to jednak wyglada na jakas usterke w aparacie zaplonowym. W ciagu minuty ile razy wypadnie zaplon?, czy ma znaczenie czy silnik jest nagrzany, czy nie?, czy zaplony wypadaja na biegu jalowym czy w czasie jazdy jak silnik ciagnie, jakie ustawiles przerwy na swiecach, czy wykrecales teraz swiece zeby zobaczyc jak one wygladaja. Jakie wyprzedzenie zaplonu ustawiles ?. Ostatnio pisales ze robiles cos przy silniku, czy przed rozbiorka ten problem tez wystepowal ?. Pytales o podlaczenie przewodow do cewki, do + podlaczasz zasilanie po zaplonie a do - przewod od aparatu zaplonowego. Pozdr

Offline MPJimmy2

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: podłączenie cewki zapłonowej xj6 S1
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2017, 21:55:11 pm »
No i oczywiscie zobacz jakie napiecie masz na + cewki gdy silnik zaczyna gubic zaplony bo moze tu lezy problem ?.. pozdr

Offline GRUMCAJS

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Kocham to forum
Odp: podłączenie cewki zapłonowej xj6 S1
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2017, 19:12:46 pm »
Silnik odpala i ładnie pracuje jak iskra jest wiec raczej zwarcia żadnego nie ma . Cewka jest od tego modelu tylko od 4.2 .

Nie wiem ile w ciągu minuty wypada zapłon . Wypada na zimnym i na ciepłym  czasem po przejechaniu 30km a czasem zaraz po odpaleniu.Na biegu jałowym gaśnie gdy traci iskre a jak dam gazu to się stabilizuje . Da się jechać ale nie równo pracuje .

Przerwy na świecach ustawiałem takie jak zaleca producent czyli 0,64mm .
kąt wyprzedzenia zapłonu tak samo jak pisze książka  na 12stopni statycznie , ale później i tak regulowałem na słuch z myślą że poprawie coś.
Czy przed rozbiórką występował ten problem nie mam pojęcia . .Nie mogłem go dokładnie  sprawdzić bez tablic . A na parkingu to taka jazda  :-gwizd . Na jezdzie testowej palił  ale nie tak ładnie jak teraz oczywiście jak zapłon nie wypada  ;D.
Świece są okopcone na czarno tak jakby była zła mieszanka albo dlatego że często go odpalam i nie rozgrzewam ? .
Gaźnik też bym chciał wyregulować ale nie ma mi kto  >:(
Muszę kupić miernik do pomiarów  i sprawdze wartości :)
a cewka ewka już czaka na poczcie jutro odbiore i sprawdze . Trzeba być dobrej myśli :)
 pozdro i dzięki  :-super
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2017, 20:14:49 pm wysłana przez GRUMCAJS »

Offline GRUMCAJS

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Kocham to forum
Odp: podłączenie cewki zapłonowej xj6 S1
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 05, 2017, 19:15:11 pm »
Hej
Wymieniłem cewke na nową teraz jezdze i jest wszystko ok .
 Może to była wina cewki  ?????? . W sobotą i niedziele jadę na zlot więc trochę km nabije i bede wiedział co jak .
Miernik już w drodze  :)  , a gaźnik bedzie wyregulowany .
Pozdrawiam