Witaj kolego na forum
Tematów o eSkach było dużo, tutaj masz dwa na szybko znalezione w wyszukiwarce:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,32034.msg256063.html#msg256063http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,31468.msg248782.html#msg248782Podobno silniki 4.0 dość szybko się sypały (jeśli się o nie odpowiednio wcześniej nie dbało). Roczniki '99 i 2000 miały problem ze słynnym już na tym forum nikasilem:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,255.15.htmlOsobiście posiadam 3.0 v6 i jest to minimalne minimum dla samochodu tych gabarytów
Pierwsza rzecz na którą musisz zwrócić uwagę to stan blach, szczególnie progów. Na załączonym silniku sprawdź, czy silnik pracuje równo i nie faluje. Jeśli co kilka sekund obroty spadają, to najprawdopodobniej za chwilę będziesz musiał wymienić cewki+świece. Generalnie dobrze jest zrobić taką wymianę dość szybko po kupnie auta, bo nigdy nie wiesz, kiedy wyskoczy Ci na trasie "Restricted Performance"
Poza tym sprawdź, czy zgadza się drewno w całym samochodzie (czy odcienie i słoje się ze sobą pokrywają). Sprawdź też w bagażniku pod podłogą czy nie gromadzi się woda (podobno dość częsty problem - u mnie na szczęście nie występuje). Posprawdzaj naklejki na szybach czy wszystkie się zgadzają. Jeśli masz możliwość podniesienia auta, to sprawdź czy nie pocą się uszczelki, szczególnie przy wale który wychodzi ze skrzyni. U mnie był tam delikatny wyciek oleju, a wyciek oleju ze skrzyni w krótkim odstępie czasu oznacza jej morderstwo. Przyjrzyj się w jakim stanie są fotele (szczególnie kierowcy) oraz kierownica. Jeśli jedno i drugie jest mocno przetarte to nie wierz w to, że auto ma na liczniku np. tylko 230kkm. Oczywiście musisz posprawdzać wszystkie mechanizmy dostępne na desce (światła/szyby/lusterka itp.)
Bez względu na wszystko są też osoby, które kupują jaguara sercem i nie można mieć im tego za złe...
(sam tak kupiłem swojego kota
)