Autor Wątek: X308: XJR & CATS  (Przeczytany 1601 razy)

Offline jako_tako

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 102
  • X308 4.0 & X308 XJR
X308: XJR & CATS
« dnia: Kwiecień 18, 2017, 15:01:07 pm »
Zastanawiam sie nad zakupem XJR i stąd moje pytanie: czy w XJR-ach zawieszenie CATS bylo wyposażeniem seryjnym? Bo wolałbym go nie mieć.
Podobno to bardzo kosztowna przyjemność jak trzeba coś przy nim zrobić.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: X308: XJR & CATS
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2017, 15:40:20 pm »
Nie wszystkie XJR-y w modelu X308 posiadają CATS. Amortyzator do takiego samochodu to około 1500 zł za sztukę. W porównaniu do innych marek "premium" nie jest chyba drogo. Przynajmniej w aspekcie amortyzatorów.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline jako_tako

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 102
  • X308 4.0 & X308 XJR
Odp: X308: XJR & CATS
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2017, 15:45:19 pm »
Dzieki Pablo,

a czy jest jakas prosta metoda (bez wchodzenia pod auto) rozpoznania jakie zawieszenie jest w danym egzemplarzu?

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: X308: XJR & CATS
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2017, 17:29:41 pm »
Podnosisz maskę i oglądasz mocowanie przednich amortyzatorów, jeśli widzisz gwint to ma zwykłe, jeśli gwint z włożonym od góry kabelkiem i to wszystko zasłonięte plastikowym kapturkiem to masz CATS. W swoim Daimlerze miałem CATS ale zmieniłem na zwykłe.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2017, 20:58:47 pm wysłana przez MicGin »
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: X308: XJR & CATS
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 19, 2017, 00:03:46 am »
Bo CATS jakoś super nie jest. W ogole te elektroniczne amory to do kitu sa. Albo pneumatyka albo wypelnione plynem magnetycznym jesli ktoś chce mieć idealna charakterystykę pracy i dużo opcji jej zmiany
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: X308: XJR & CATS
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 19, 2017, 12:47:10 pm »
CATS nie jest jakoś wybitnie problematyczny. Zazwyczaj są jakieś uszkodzenia lub zaśniedzenie wtyczek. w XJR dość fajnie sprężynuje, a SV8 jest przyjemnie miękko. Pneumat to nie jest, ale za to o wiele tańszy i mniej awaryjny. W X350 jeden amortyzator to koszt co najmniej 3500 zł. Do tego jeszcze kompresor powietrza za 2 tys. i robi się kwota połowy wartości większości X350 na rynku. Regeneracje amorów i kompresora nie zawsze się udają. Do tego jak amor zaczyna gubić powietrze i samochód opada, to może dojść do sytuacji braku możliwości dalszej jazdy..  :-thumpdown
W CATS'sie takich problemów nie będziesz miał. Zawieszenie X308 (sprawne i nowe) ma i tak większy komfort resorowania w stosunku do pneumatu w X350...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2017, 12:52:17 pm wysłana przez pablo21 »
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8