Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)

X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny

(1/10) > >>

truten23:
Panowie, jak w temacie: Czy czy ktoś przeszczepiał takie elementy do tylnego zawieszenia x300 NA?

Chodzi o ramę w miejsce tych dwóch drążków mocujących dyfer i stabilizator tylni. Rzeczy możliwe do pozyskania z X308
czyli kombinujemy taką ramę i drążek stabilizatora


Doczytałem się czegoś takiego: http://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj8-xjr-x308-27/installed-rear-anti-roll-bar-vdp-s-c-60250/

truten23:
No to sam sobie odpowiem.
Potrzebujemy ramy pomocniczej, na aukcjach opisana jako "wahacz".
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-TXk4ZEh3Ykt0ZlU

Ja dokładałem też stabilizator, więc potrzebujemy stabilizator, jego końcówki i albo oryginalne jarzmo wahaczy z mocowaniem pod stabilizator, albo dorabiamy płytę do jego mocowania.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-Nzk3WldZUzVpbTQ

I teraz tak: Jarzmo do dyfra u mnie przykręcone jest przez takie podkładki:
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-RE0xYm55YWwzcFk

Moja płyta ma 10mm grubości, żeby dobrze leżała i żeby śruby starczyło musiałem te podkładki stoczyć.
Pozbyłem się tej ich wypukłości, tak wyglądają zamontowane.
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-X25OX2k1eDFCMGs

Następnie, podpieramy podnośnikiem dyfer, odkręcamy standardowe drążki:
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-ZHlqRlhkNWRCeVE
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-YVhqVWY2YlQ0LWs

Opuszczamy dyfer, żeby dało się wsunąć ramę:
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-VWp0aGQ5SkRsVVk
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-OXpJd3NBQkpYTFk
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-YXdNYzB1SmNTbGs

W tym momencie założyłem też płytę, do dolnych  mocowań ramy trzeba było dać dłuższe śruby (90mm) i dobrać dystanse. Ja użyłem podkładek:
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-em5HVjFyNDh5Tk0
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-WUE3MnUyREVrSlE

Dłuższe śruby dolnego mocowania ramy sprawiają pewien problem przy podniesieniu dyfra na mocowania, Nożna było użyć trochę krótszych śrub, tak (85mm). Ramie trzeba trochę pomóc żeby wskoczyła na miejsce.
Dyfer już wisi, założyłem stabilizator i tak to wygląda:

https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-bUtDVG9zSDY4Rzg
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-aHNMcXV5SEp6bGM
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-X0F6a1IxZWxzek0
https://drive.google.com/open?id=0B_w2Wg7AhFq-QmxqeklzZGx3SEU

I teraz wrażenia.
Było warto! ;D Kot prowadzi się w końcu tak, jak powinien, wyraźnie mniej przechyla się na zakrętach. Można spokojnie dużo pewniej pokonywać szybkie zakręty nie obawiając się, że zacznie dziwnie zanosić się tyłem.
Prowadzi się dużo sztywniej i dużo pewniej. Jest trochę twardszy, bardziej zwarty przy okazji.
Prowadzi się stabilnie nawet gdy na zakręcie są poprzeczne nierówności.
Na prostej z nierównościami bardziej je czuć i auto mniej buja.

Kuba_Wawa:
Genialny opis. Brawo !!!!!

frostbive:
Warto zaznaczyc ze do XJR X300 ta rama pomocnicza pasuje Plug & Play, wystarczy ona sama gdyz XJR ma stabilizator.
Trzeba rowniez pamietac ze ta rama jest z dwoma rodzajami tuleji gumowo metalowych, XJ8 Sport/XJR8 oraz ze zwyklego X308 3.2 czy 4.0. Do Sport/XJR sa fabrycznie montowane sztywniejsze tuleje.
Kupilem do swojego wraz ze stabilizatorem komplet z XJR X308, ale jeszcze nie zamontowalem. :(

zachradek:
 witam . wznawiam wątek . warto zakładać taka ramę z drążkami. różnica w jeździe mocno odczuwalna ?  :-tylko

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej