Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJ 40 mocowanie przekładni kierowniczej (mocowanie magla)

(1/3) > >>

chris1796:
Witajcie.

podczas wymiany oleju zrobiłem małą inspekcję układu kierowniczego. Napiszę wprost, w sezonie musiałem dolać 150 ml ATF-u do zbiornika przekładni kierowniczej (wiedziałem, że się poci), ale bardziej istotne jest to, że niekiedy odczuwam "pływanie" auta.
Postaram się dokładnie wyczyścić okolice magla, żeby sprawdzić skąd cieknie, wstępnie - z łączenia na przewodzie  ;D.
A teraz do rzeczy, jedyne luzy jakie znalazłem w układzie kierowniczym, to delikatne ok (2mm) ruchy całego magla.
a jak wiadomo, magiel powinien być sztywny.

I tutaj pytanie do obeznanych w temacie: jak usztywnić to mocowanie? w załączeniu foto z Haynesa, czy tylko te dwie śruby przez obejmę mocują magiel? Jeśli tak to zapewne występuje jakaś uszczelka pomiędzy mocowaniem a maglem. A może się mylę, nie odkręcałem. Krótko i na temat jakie są patenty na usztywnienie tego? Ja myślałem o podłożeniu dodatkowego kawałka czegoś elastycznego, np gumy lub innego policośtam.

pomóżcie

pozdrawiam
Krzysztof

chris1796:
Już wiem jak to jest mocowane. Widzę, że wymiana tulei bez demontażu całości jest niemożliwa. Jakiś inny sposób na usztywnienie całości? Wstawienie jakichś półpierścieni pomiędzy tuleje a odsadzenia maglownicy tak żeby skasować luzy? I zabezpieczenie przed wysunięciem.
Sprawdził ktoś jakiś patent?

chris1796:
Sam pytam, sam odpowiadam ;D
http://www.jaguarforums.com/forum/xj40-xj81-25/steering-rack-stiffening-bushes-diy-134396/

truten23:
Witaj, robiłem to nie dawno u siebie i u szwagra.
Możesz zrobić takie pierścienie jak na tamtym forum. Lub użyć drutu (miedzianego, bo miękki), nawinąć go w te szczeliny.
Oba rozwiązania świetnie się sprawdzają.
Jeśli wybierzesz toczenie podkładek, nie przesadź z ich grubością bo ich nie wsadzisz.
P wszystkim możesz mieć przestawione koło kierownicy podczas jazdy na wprost. Można to wyregulować przestawiając drążki kierownicze, bądź przestawiając kierownicę na wielowpuście.
Jeśli będziesz miał jakieś pytania to wal śmiało.

Cubae:

--- Cytat: truten23 w Kwiecień 21, 2017, 10:02:57 am ---P wszystkim możesz mieć przestawione koło kierownicy podczas jazdy na wprost. Można to wyregulować przestawiając drążki kierownicze, bądź przestawiając kierownicę na wielowpuście.

--- Koniec cytatu ---

Po wszystkim jedziemy sprawdzic zbieżność, nie ruszamy drążków ;)
A drut nie zrobi sie miekki po uplywie km?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej