Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
śruba koła pasowego wału Xj6 S1
GRUMCAJS:
Witam
może ktoś rozkręcał . jaki gwint ma śruba wału ?? Lewy czy prawy ?
I tak się zastanawiam czy sciągne koło bez sciągacza ?????? ???????
pozdrawiam Adam
MPJimmy2:
Witaj, zerknąłem wczoraj do dokumentacji fabrycznej. Nic nie napisali o lewym gwincie. Wg. tej samej dokumentacji do zdjęcia koła nie potrzeba również ściągacza. Pozdr
GRUMCAJS:
Dzięki za odpowiedz .
Jutro po pracy biorę się za odkręcanie . Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
MPJimmy2:
Witaj, w dokumentacji napisano także, że ponieważ bieżnie koła pasowego są wyważone wraz z piastą tłumika drgań skrętnych, to przy montażu bieżni koła pasowego na piaście tłumika drgań należy te części zmontować w tym samym względnym położeniu w jakim były oryginalnie i dopiero wówczas dokręcić 4 śruby mocujace. Jeżeli chodzi o demontaż piasty tłumika drgań skrętnych z czopa wału korbowego to po odkręceniu śruby wału, sugerują delikatnie podważyć piastę jednocześnie z 2 stron. Gdyby piasta nie chciała zejść można delikatnie stuknąć w stożek, na którym piasta osadzona jest na wale. Z rysunku widać, że stożek na którym osadzona jest piasta nie jest częścią wału korbowego więc delikatne stuknięcie w niego młotkiem nie zniszczy wału korbowego. Ja już zdejmiesz piastę z wału to cyknij proszę jakąś foteczkę dla potomnych. Powodzenia
GRUMCAJS:
Witam .
Odczytalem dopiero tego posta . Koło już leży sciągnięte i jest tak jak piszesz jest z tłumikiem drgań skrętnych . Mi udało się sciągnąć w jednym kawałku całość . Poszło bez sciągacza ,podważylem z 2 stron (młotkiem tą stroną do wyciągania gwozdzi) o silnik i szarpnąlem .
Fotki wrzucę pozniej
Dzieki
Zapomniałem dodać że gwint jest prawy i w obudowie sprzęgła jest otwór którym można zablokować wał o wieniec.
oto kilka fotek ;
a tak można zdjąć koło pasowe bez ściągacza .Oczywiście najlepiej jest podłożyć deseczke jakaśza młotkiem aby nie uszkodzić aluminium.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej